חג המולד יצוין בסוף החודש, והתקופה הקודמת לו מאופיינת בארוחות גדולות, ובמפגשים עם המשפחה המורחבת ועם חברים. אצל רבים המפגשים האלה מלווים בשתייה מתונה של אלכוהול. לא פעם אחרי שהאורחים הולכים, הדבר היחיד שמתחשק למארח לעשות זה להתרווח על הספה עם כוס יין, או בקבוק בירה. כולם יודעים ש"יין ישמח לבב אנוש", אבל ההשפעה שלו על בעל החיים היא קצת אחרת. האלכוהול מזיק מאוד לחיות הבית ולקראת חג המולד, חושף
"הטלגרף" תופעה מדאיגה בממלכה המאוחדת.

יותר ויותר מקרים מתועדים ועולים לאחרונה לרשת, בהם נראים כלבים או חתולים בגילופין, לאחר שלגמו בירה או יין. בעוד שמרבית המקרים מתרחשים כתוצאה מרשלנות של אנשים שמשאירים במקומות גלויים שאריות של משקאות אלכוהוליים, ישנם גם מי שבוחרים להשקות את בעלי החיים בכוונה תחילה, על מנת לצלם את התנהגותם ולהעלות את הסרטון לרשתות החברתיות. כמות המקרים המכעיסים הללו קפצה בשנים האחרונות בבריטניה, ומתחילת השנה התרחשו 18 מקרי הרעלה. יש לציין כי ייתכן שמדובר בתופעה רחבה יותר, שכן מקרים רבים לא פורסמו. 





נשיא התאחדות הווטרינרים הבריטים הסביר כי "אפילו הכמות הקטנה ביותר של אלכוהול רעילה לבעלי חיים, כי הם יותר קטנים מבני האדם, לכן הם יגיעו למצב של הרעלת אלכוהול בקלות". הוא הוסיף: "אם חיית המחמד שלך שותה אלכוהול זה יכול להוביל לכמה בעיות בריאותיות חמורות. אם הם במצב של מצוקה ובלבול, אם יש להם התקפים או קשיי נשימה, ובמקרה שאתם חושדים כי בעל החיים שלכם נחשף לאלכוהול - חייב לקחת אותו לווטרינר באופן מיידי". 

עוד הוסיף כי בתקופה האחרונה הם נמצאים בכוננות מוגברת בשל המקרים הללו, וקורא להפסיק את הטרנד: "אנשים לא מודעים לסכנות הגדולות של חשיפת כלבים למזון ושתייה של בני אדם בכלל, ושל אלכוהול בפרט".

 

Hound hangovers are the worst @chayaschwartz #drunkdogsofig

A photo posted by Drunk Dogs Of Instagram (@drunkdogsofig) on



 

Fido faded @oddjobthebulldog #drunkdogsofig

A photo posted by Drunk Dogs Of Instagram (@drunkdogsofig) on



Cuddling on the couch with Bae. @nalu.co #drunkdogsofig

A photo posted by Drunk Dogs Of Instagram (@drunkdogsofig) on