לא החצר האחורית - תל אביב תאמץ את החוף ותזניח את בת ים: אמיר לוי / בת ים



אני חושש שהאיחוד יהפוך את בת ים לחצר האחורית של תל אביב. עיריית תל אביב, שהיא עירייה עשירה, תספח בשמחה את רצועת החוף של בת ים, שהיא היפה ביותר בארץ, ואת הטיילת המרהיבה שהפכה למקום עלייה לרגל לרבים שגם אינם מתגוררים בעיר. אני לא מאמין שתל אביב תשקיע בשכונות בבת ים. להפך, אולי המסתננים עוד יעברו מהתחנה המרכזית הישנה בתל אביב לשכונות בבת ים.



לבת ים אין דבר להרוויח מהאיחוד ההזוי הזה, אלא רק להפסיד. קודם כל את הזהות והגאווה ובעתיד הרחוק יותר אני חושש שההשקעות הנדרשות בשכונות בבת ים לא יגיעו מבניין העירייה בכיכר רבין בתל אביב. הרי לעיריית תל אביב יש סדרי עדיפויות. לא נראה שיעבירו משאבים מרמת אביב לבת ים.



אני בעד התייעלות, אבל לא בדרך הזו. אולי שקודם יחפשו צדק לחלוקת הכנסות בין העיריות ובמקום לספח את בת ים לתל אביב, שיעבירו קודם לבת ים חלק מהחולות של ראשון לציון – מה שהיה צריך להיעשות מזמן. זה היה פותר את כל הבעיות של העיר. 



איחוד עיריות משמעו פחות כסף לפוליטיקה ויותר לציבור: רובי ראובני / תל אביב



כששמעתי על המהלך לאחד את תל אביב ובת ים התגובה הראשונה שלי הייתה "אני בעד". אני בעד כל רעיון של איחוד ובוודאי של איחוד רשויות שאמור לחסוך משאבים ויקצץ בתקנים. במקום לבזבז כסף על פוליטיקה יוכלו לתת יותר כסף לאוכלוסיות חלשות שקיימות גם בתל אביב וגם בבת ים. כמי שנולד בתל אביב וגר בה כל חייו אני מקבל באהבה את הבת ימים ורוצה להאמין שהחיבור איתם יהיה מוצלח ופורה לכל הצדדים.



כמוזיקאי וכבעל אולפן הקלטות אני יכול להבטיח לזמרים הבת ימים שהם יזכו לשדרוג רציני, שכן 95% מתעשיית המוזיקה נמצאת בעיר שלנו. אם כיום אין אפילו אולפן הקלטות אחד בבת ים, אחרי האיחוד יכול להיות שיצליחו להוריד את הארנונה לעסקים ואז יפתחו גם שם אולפנים.



זה אומר שהאיחוד הזה יהיה בשורה גם ברמה התרבותית וזו כבר סיבה טובה לתמוך במהלך הזה.