משרד האוצר והמוסד לביטוח לאומי הודיעו אתמול רשמית על יציאתה לדרך של תוכנית חיסכון לכל ילד. 60 אלף הורים כבר בחרו במסלול החיסכון המועדף (בנקים או בית השקעות פרטי). החל מה-1 בינואר 2017 תפקיד המדינה 50 שקל לחודש לילד עד גיל 18. הכסף יופקד בנוסף לקצבה החודשית, המשולמת להורים מדי חודש. הסכום שייצבר במהלך שנים אלו ינוהל בתוכנית חיסכון בבנק, או בקופת גמל, בהתאם לבחירת ההורים. הורים שיבקשו להכפיל את החיסכון החודשי, יוכלו להפקיד 50 שקל נוספים, על חשבון הקצבה.



בימים אלו נשלחו להורי הילדים מכתבים המכילים מידע על תוכנית החיסכון, מידע על קופות הגמל להשקעה ומידע על הבנקים שנבחרו לנהל את החיסכון. ההורים יוכלו לבחור עד 1.6.2017 היכן ינוהלו כספי החיסכון ואת מסלול השקעת הכספים.



במידה וההורים לא יבחרו, הכסף ייחסך בהתאם למסלול ברירת מחדל: לילדים עד גיל 15 בקופת גמל ולילדים מעל גיל 15 בבנק. כשימלאו לילד 18 שנים, תפקיד המדינה מענק בסך 500 שקל לילד. הילד יוכל למשוך את החיסכון באישור ההורה בגיל 21.



תשלום רטרואקטיבי



בתוכנית יופקד גם תשלום רטרואקטיבי עבור החודשים מאי 2015 עד דצמבר 2016, בהתאם לזכאות לקצבת ילדים בחודשים אלה. סכום התשלום הרטרואקטיבי הוא 3 מיליארד שקל.



שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "תוכנית החיסכון מהווה צעד נוסף לצמצום הפערים ולקידום הזדמנות שווה לכל ילד. אנחנו דואגים שלכל ילד יהיו לפחות 20 אלף שקל להתחיל את החיים. יחד עם הפיקדון מהשירות הצבאי, צעיר בישראל יוכל לצאת לחייו החדשים עם עשרות אלפי שקלים".