ועדת שרים לענייני סמלים וטקסים בראשות שרת התרבות והספורט חברת הכנסת מירי רגב התכנסה היום (שני) והחליטה כי הנושא המרכזי לשנת העצמאות ה-69 למדינת ישראל יעמוד בסימן: "יובל שנים לאיחודה של ירושלים - בירתה הנצחית של מדינת ישראל והעם היהודי". השרה רגב מסרה: "החלטנו היום לחזק ולחגוג יובל שנים של ריבונות יהודית, הממשיכה רצף של למעלה מ-3,000 שנה של היסטוריה, אהבה וחיבור עמוק לירושלים בירתנו המאוחדת. כך היא היום וכך תישאר לנצח". 



על פי ההחלטה בחירת מדליקי המשואות יהיו בסימן איחוד ירושלים וישקפו את הנושא המרכזי שנבחר. הוועדה הציבורית שתוקם תביא את המלצתה לאישור יושבת ראש ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, השרה מירי רגב. כמו כן, הוועדה אישרה את מסגרת התקציב לקיום האירועים החגיגיים שיפתחו וילוו את חגיגות היובל וינוהלו על ידי מרכז ההסברה ומשרד התרבות והספורט.

לוחמי חטיבת הצנחנים משקיפים על העיר העתיקה במלחמת ששת הימים. צילום: ארכיון צה
לוחמי חטיבת הצנחנים משקיפים על העיר העתיקה במלחמת ששת הימים. צילום: ארכיון צה


בנוסף, לכבוד חגיגות היובל, יופק לוגו מיוחד שיעטר את נייר המכתבים הרשמי של משרדי הממשלה ויונפק בול ייחודי לציון המאורע. הוועדה הבין משרדית שהוקמה על פי החלטת הממשלה, תתכלל ותנהל את מכלול האירועים שצפויים להתקיים בנוסף, זאת ביוזמת משרד הממשלה, עיריית ירושלים, כוחות הביטחון, כנסת ישראל וגופים נוספים.