מתווה עמונה עומד לקראת קריסה: הפתרון שהובטח לתושבי המאחז, במסגרתו יועתקו בתיהם ל-3 חלקות סמוכות למקומם הנוכחי (פתרון אליו התייחסו לרוב תחת הכותרת "נכסי נפקדים") , לא יוכל לצאת לפועל עקב בעיות משפטיות. גורם משפטי בכיר אמר למעריב כי פלסטינים הגישו באמצעות ארגוני שמאל השגות על המתווה, ושטיפול בהן ייקח זמן רב יותר ממגבלת הזמן שהקציב בג"ץ. בממשלה מקיימים מאמצים של הרגע האחרון לנסות ולפתור את הבעיה אך גורם בכיר בממשלה אומר: "הסיכוי למציאת פתרון אינו גבוה, וייתכן שהתושבים יאלצו לוותר".


במשרד המשפטים מסרו בתגובה כי ההשגות עדיין נבחנות במקביל לפתרונות, אך בהחלט אי אפשר לומר שהאופציה ירדה מעל הפרק. כזכור, לפי פסיקת בג"ץ, המדינה מחויבת בפינוי המאחז עד סוף דצמבר. לאחר שהאפשרות להסדיר את היישוב רטרואקטיבית דרך "חוק ההסדרה" ירדה מהפרק, נראה כי לא יהיה מנוס למדינה מלפנות את היישוב בפועל, מה שעלול להביא לפי איומים של חלק מהמתיישבים לאלימות. 

כחלון. מטה המאבק דורש שיסיר את התנגדותו להחלת חוק ההסדרה על עמונה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ממטה המאבק בפינוי עמונה נמסר: "עכשיו זה כבר ברור מתמיד: מתווה נכסי נפקדים קרס. נתניהו ובנט צריכים לגלות מנהיגות ולכפות על כחלון משמעת קואליציונית כדי שיצביע בעד חוק ההסדרה הכוללת את הסדרת עמונה. אנו מצפים מהשר בנט לעמוד בהתחייבותו לפיו אם לא ימצא פתרון לתושבי עמונה על ההר ידרוש באופן בלתי מתפשר את החלת סעיף 7 בחוק בקריאות הבאות בכנסת . האלטרנטיבה היחידה לחוק הסדרה מלא היא פינוי כפוי תוך מאבק חריף".