כלי תקשורת ערבים מדווחים כי חיל האוויר הישראלי תקף לפנות בוקר (רביעי) בשדה התעופה אל-מאזה שבאזור דמשק. על פי הדיווח, בשעות הבוקר המוקדמות נשמעו הדי פיצוצים בשכונה אל מאזה, ולאחר מכן התברר כי מקור הפיצוצים הוא שדה התעופה הצבאי הסמוך. כתוצאה מהפיצוצים, נגרמה שריפה גדולה בשדה התעופה וכבאיות חשו למקום על מנת לכבות את האש. עדי הראייה סיפרו כי שמעו פיצוצים עזים באזור.


דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה

אתרי החדשות המזוהים עם הנשיא הסורי בשאר אל אסד, דיווחו כי מדובר בשריפה שגרמה לפיצוצים כתוצאה מתקלה פנימית, ואילו אתרים התומכים בחיזבאללה הדגישו כי הפיצוצים הם תוצאה של מתקפה של חיל האוויר הישראלי. לא התקבלה אף תגובה רשמית מצד המשטר הסורי או מצד ישראל. 


צילום מסך: הרשתות הערביות


 
שדה התעופה אל מאזה נחשב בסיס ליציאת המשטר מהבירה ומפרפריה המערביים והוא כולל בתוכו את כוחות הצבאיים, הביטחוניים והמודיעיניים, כמו כן גם את גדוד הכוחות המיוחדים השייך למודיעין הצבאי. שדה התעופה רחוק בחמישה ק"מ ממרכז הבירה, ומאז הקמתו נמנעה בנייה לגובה באזור הסמוך לו, שכן המבנה הקרוב ביותר אליו רחוק ממנו בשני קילומטרים.
 
במהלך המהפכה במדינה, שנמשכת למעלה משש שנים, משטרו של אסד הסתמך בעיקר על שדה התעופה הצבאי, שם גם נמצאים כוחות הארטילריה והטילים המשוגרים לעבר העיר דריה, וכן שכונות דמשק הדרומיות. בנוסף לכך, הארגונים לזכויות אדם מדווחים כי השדה משמש גם כבית מעצר ענק, שם נערכות חקירות ומתקיימים עינויים של העצורים בחשד לשיתוף פעולה עם המורדים. 
 
 
צילום מסך: הרשתות הערביות