הצעת החוק של חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ), להשוואת קצבת הנכים לשכר המינימום עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית, למרות התנגדות הקואליציה. זאת לא הפעם הראשונה שגילאון מנסה לקדם את הצעת החוק, לכן תגובתו להצלחה המפתיעה הייתה התרגשות ושמחה. במשך דקות עמד גילאון כשהוא חנוק מדמעות, וחיבק ונישק את חברי הכנסת מהאופוזיציה שבאו לברכו. עם הניצחון אמר גילאון כי זוהי "מבוכה גדולה לממשלה וניצחון כביר למצפון ולשכל הישר".



הצעת החוק עברה ברוב של 42 תומכים מול 39 מתנגדים. לפני ההצבעה, עמד גילאון כשהוא שותק דקות ארוכות מעל בימת הכנסת, בציפייה לקבל מכל אותם חברי כנסת ושרים שלאורך השנה פיזרו התחייבויות באשר לקידום עניינו של ציבור האנשים עם מוגבלויות, תשובה מדוע התנגדו להצעה. לאחר מכן אמר "זה הרגע להוריד את המסכות, ולתרגם את מס השפתיים ששולם פה אתמול, כשציינו את יום זכויות האנשים עם מוגבלות, להסביר איך הם מצדיקים את התנגדותם לחוק".





על פי ההצעה, שהועלתה על רקע היום הבינלאומי לזכויות נשים בעלי מוגבלויות, קצבת הנכות המשולמת על ידי הביטוח הלאומי לכל מי שהוקצבו לו אחוזי נכות, העומדת על כ-2,400 שקלים, תושווה לשכר המינימום המקובל במשק, העומד על סך כ-5,000 שקלים.

כזכור, לפני כשנה העלה גילאון את הצעת החוק לראשונה במושב הכנסת הנוכחי, וזו זכתה לתמיכה רחבה מצד ארגוני הנכים והציבור הרחב. ההצעה נפלה על חודו של קול, בשל התנגדות הממשלה. הדברים אף הגיעו לכדי עימות חריף בין גילאון לבין שרת המשפטים, איילת שקד, במליאת הכנסת.