לפני שבועיים הכרנו לכם בפינה את אוסטרליה ואת אנטרקטיקה, שני האחים השובבים שמחכים לכם בפינת האימוץ של צער בעלי חיים ברחובות, היום (שישי) נכיר לכם את אחותם הקצת פחות שובבה אבל לא פחות מקסימה. אפריקה היא פחדנית מאוד אבל, ברגע שלומדת להכיר אנשים או כלבים אחרים, היא נפתחת אליהם, חברותית ואוהבת, ואם אתם מחפשים שותפה לריצה, היא בעניין.



אחרי הטור האחרון, הרבה אנשים פנו אלינו בנוגע לשמות הלא קונבנציונליים של אוסטרליה ואנטרקטיקה, ותהו מדוע השמות הלא כל כך אינטימיים שניתנו להם. אנו מטפלים במאות כלבים, וקשה למצוא עבור כל אחד את השם המתאים לו, השם שמעיד קצת על אופיו, או שם שיש לו איזו משמעות אישית. בשלב הראשון השם שניתן לכלב הוא פונקציונלי – להבדיל בינו לבין האחרים. וקצת קשה להפעיל כאן יצירתיות. משתדלים ככל האפשר שלא להגיע למצב של "חומי" , "חומי 1" , "חומי 2" וכד'. מציאת השם המתאים ביותר הוא מתפקידכם, ואנו בטוחים שתעשו עבודה טובה יותר.



בכל מקרה, חזרה לעיקר. יחד עם אפריקה, מחכה לכם עמי, לפעמים אפשר לחשוב שהיא חתול שחור, בגלל אהבתה החתולית משהו להתחכך ברגליים של מי שהיא אוהבת, אבל אנחנו בטוחים שהיא לא מביאה מזל רע. תחביביה הנוספים של עמי כוללים חיבוקים ולפגוש אנשים חדשים.



שותפה לחיבוקים והתחככות רגליים. הכלבה עמי, צילום: דרור יוגב
שותפה לחיבוקים והתחככות רגליים. הכלבה עמי, צילום: דרור יוגב



אז אם בא לכם לבקר את אפריקה או עמי, ואולי לקחת אותן אתכם הביתה, גשו לצער בעלי חיים ברחובות. לפרטים נוספים: 08-9460135.



טיפ אימוץ



בימים הראשונים של הכלב בביתכם, לעתים קרובות ייקח זמן עד שיתחיל להתנהג באופן הרגיל עבורו, וייתכן שהוא יתנהג בצורה שונה מזאת שראיתם לפני זמן קצר אצלנו במקלט. אם הכלב נושך בימים הראשונים הוא לא בהכרח כלב "נשכן". אם הוא עושה צרכיו בכל מקום ולא רק בפינה המיועדת לכך, זה לא מעיד עדיין על האופי שלו. הוא הגיע למקום חדש, לפעמים אחרי זמן ארוך במקלט והוא צריך זמן להתרגל. ייתכן שהוא מפוחד וייתכן גם, שכבעל חיים של להקה, הוא מבין שהגיע לקבוצה חדשה, ומנסה לבנות לעצמו מוניטין ומעמד, אז צריך קצת סבלנות והתרגלות.