וואסיי אריאל מלקו, הוא הצעיר בן ה-22 שנרצח אמש בקטטה בפתח תקווה. מלקו נדקר בפלג גופו העליון ברחוב סיני פינת החמישה ופונה לבית החולים בילינסון בעיר במצב קשה. הרופאים נאבקו על חייו, אולם לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו. המעורבים באירוע נמלטו מהזירה, מיד לאחר מכן המשטרה פתחה בחקירה ועצרה שלושה חשודים. שכן המתגורר סמוך למקום סיפר היום (שישי): "יצאתי בדיוק עם הכלב, ראיתי מספר צעירים מנהלים ויכוח קולני. פתאום הם הצמידו את אחד הצעירים לחומת האבן ודקרו אותו. הוא התחיל לברוח אבל התמוטט אחרי עשרה מטרים לערך. הצעירים נמלטו והמשטרה הגיעה למקום תוך דקות, בדקה במצלמות אבטחה ואיתרה חשודים".



הצעיר התגורר בשכונה בה הוא נרצח, במרחק של כ-500 מטרים מביתו. האירוע החל אמש לאחר שהוזמנו מלקו וצעירים נוספים למסיבת שחרור סמוך לביתו. על פי החשד במסיבה שתו הנערים והאירוע המשמח הסתיים בטרגדיה.



הקטטה ככל הנראה החלה ברחוב קיש פינת החמישה. פחי אשפה שנהפכו על הכביש והמדרכה הם הסימנים להתפרעות שהיתה במקום וככל הנראה נגרמה מהמרדף שניהלו המעורבים אחר הקורבן.



מיד אחרי התפתחות הקטטה, ככל הנראה מלקו ניסה להימלט, התנהל אחריו מרדף רגלי קצר, מרחק של כ-30 מטרים עד לצומת החמישה פינת סיני שם כאמור הוצמד לקיר על ידי צעירים אחרים, בנקודה זו ביצעו את הדקירות הקטלניות שהובילו למותו.



הבית שבו התקיימה מסיבת השחרור בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון
הבית שבו התקיימה מסיבת השחרור בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון



דייר נוסף שמתגורר בסמיכות לזירת האירוע סיפר: "צפינו במשחק הכדורגל של הפועל באר שבע. בסיום המשחק ירדנו למטה וראינו ניידות משטרה, רק אז הבנו שמדובר בזירת רצח, ממש לא שמענו כלום, הכל התנהל שם כנראה בשניות". דייר אחר הוסיף: "השוטרים חיפשו בכל פינה אפשרית והגיעו לפינת הרחובות החמישה וקיש שם בעצם נראה היה שכביכול בוצעו גם מעשי ונדליזם".



פרמדיק מד"א דוד ברוכי, שטיפל בצעיר, סיפר: "ראינו על המדרכה צעיר כבן 20 בהכרה, הוא סבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי המשכנו בטיפול הרפואי כשמצבו הלך והתדרדר. בחדר הטראומה בבית החולים הרופאים שהמתינו לנו המשיכו להיאבק על חייו".



המשטרה כאמור עצרה שלושה חשודים במעורבות ברצח, בהם: תושב ראש העין בן 23, תושב אלעד בן 21 ותושב פתח תקווה בן 21.השלושה הובאו הבוקר להארכת מעצר לבית משפט השלום פתח תקווה.



אסון נוסף באותה שכונה



אין מדובר באסון הראשון שהתרחש באותה שכונה בה התגורר מלקו. לפני כחודש וחצי איאל סולומון בן ה-16 נהרג מפגיעת רכב בעת שנסע על אופניים חשמליים בכביש 40, סמוך לצומת שערייה לכיוון פתח תקווה. חברו בן ה-16 ספנאו אדונה, שרכב איתו, נפצע באורח קשה. נוסעת של הרכב הפוגע נפצעה באורח קל. משפחתו של הצעיר בן ה-22 שנרצח אמש התגוררה עד לפני שלושה חודשים בבניין בו מתגוררת משפחתו של הנער סולומן. לאחרונה עברה משפחת מלקו לבית הנמצא במרחק שישה בניינים.



סולומון שנהרג וחברו אדונה לומדים בתיכון נעמת בפתח תקווה. השניים מתגוררים בסמיכות בשכונת שערייה. בן משפחה סיפר לאחר האירוע: "זו משפחה מקסימה היה לו אח גדול ושני אחים קטנים. זו טרגדיה נוראית. הוא היה ילד מקסים, שמח וגם עם שובבות של נעורים אבל לא מעבר חלילה".



איאל סולומון. צילום: פייסבוק
איאל סולומון. צילום: פייסבוק



כרוניקה של אלימות



הרצח מצטרף לשורה של מקרי אלימות קשים שקרו בעיר בתקופה האחרונה. כזכור, לפני כשבועיים אירעה קטטה בפאב ברחוב ז'בוטינסקי, שהסתיימה בדקירות ובפציעתו האנושה של צעיר בן 27 מאור יהודה, שזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. אחיו בן ה-19 שבילה איתו במועדון נפצע גם הוא מדקירות במהלך הקטטה ומצבו מוגדר קשה.



השבוע הואשמו שני תושבי העיר, דניס ברשיבץ בן 20 ונער בן 16 בהריגת אזרח סודן לפני כשלושה שבועות בסמוך לבניין העירייה. מכתב האישום עלה כי הם הכו אותו שוב ושוב, בין היתר בראשו, רק בגלל שהבחינו בו פונה לשוחח עם נערות. כמו כן נאשם ברשיבץ בשיבוש הליכי משפט. באותו החודש נסים דגמי בן ה-41 נדקר למוות על ידי אחיו בן ה-28.