פורסם שמו של ההרוג בנחל צאלים: ד"ר עמרי ניר, מרצה מוערך בתחום לימודי המזרח התיכון, הוא המטייל שנפל אל מותו כשהגן על בנו בטיול משפחות. ד"ר ניר עסק בהיסטוריה המודרנית של לבנון, והוא נודע כמומחה לשיעה ולחיזבאללה. הוא לימד בחוגים למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון ובמכללת אחווה. מצבו של בנו, עילאי, מוסיף להיות קשה. ד"ר ניר הותיר אחריו שני ילדים נוספים.



באקדמיה הגיבו באבל עמוק לידיעה על מותו של ד"ר ניר, ורבים ספדו לו. פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור באוניברסיטת תל אביב ומי שהנחה את ד"ר ניר ז"ל בעבודת הדוקטורט שלו, סיפר עליו למעריב: "ראיתי אותו בשבוע שעבר בפעם האחרונה, הוא היה מורה מאוד אהוב ומאוד פופולרי. דרכו לא הייתה קלה, אבל למרות הקשיים הוא התמיד ולא ויתר, זכה להקים סביבו מעגל גדול של חברים, של תלמידים ומעריצים בכל אוניברסיטה ומכללה בה לימד, וגם ברחבי העולם ואפילו בלבנון, גם מקרב בני העדה השיעית ואפילו מקרב ארגון החיזבאללה, שלא תמיד קיבל בהבנה את העניין של עמרי בשיעים. עמרי יחסר לכולנו".



דוח ה-CIA על פוטין וטראמפ

ה-CIA הכריז היום (שבת) כי הוא משוכנע עתה שרוסיה התערבה בבחירות בארצות הברית לטובתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. ההכרזה באה בתום חקירה עליה הורה הנשיא ברק אובמה. לפי דוח מיוחד שנכתב בסוכנות הביון המרכזית, האקרים (פצחנים) שהופעלו על ידי הממשל הרוסי הם אלו שפרצו למחשבים של הוועדה הדמוקרטית הלאומית והעבירו דואר אלקטרוני שחשפו אל וויקיליקס, במטרה מכוונת לפגוע בהילרי קלינטון. 

טראמפ ופוטין. צילומים: רויטרס

 
הוסרו התביעות נגד קציני צה"ל בעניין המרמרה 

בית משפט באיסטנבול דחה אתמול את התביעה נגד בכירים ישראלים בעניין מעורבותם בפשיטה על משט המרמרה. התביעה, שכוונה נגד מפקדי צה"ל במהלך ההשתלטות על הספינה הטורקית, ביניהם הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, נסגרה בעקבות ההבנות שבהסכם נרמול היחסים בין שתי המדינות. לפי דיווחים, גם צווי מעצר טורקיים שהיו בתוקף נגד הבכירים הוסרו. 

משט המרמרה. צילום: פלאש 90
 
כזכור, במסגרת הסכם הנרמול נחתם כי טורקיה תסיר את כל תביעותיה כלפי אחריות ישראלים לאירועי המרמרה, בתמורה לפיצויים של 20 מיליון דולרים למשפחותיהם של ההרוגים בתקרית. 

פרס נובל לשלום

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס קיבל הבוקר את פרס הנובל לשלום בשוטקהולם. סנטוס, שהביא להסכם על סיום מלחמת האזרחים שנמשכה 52 שנים עם המורדים המרקסיסטיים במדינה, אמר כי ההסכם שהביא הוא "קרן אור" של תקווה גם עבור סכסוכים אחרים, כמו בסוריה ובדרום סודן. "הוא מוכיח שגם דברים שבמבט ראשון נראים בלתי אפשריים, באמצעות התמדה יוכל להיות אפשרי גם בסוריה או תימן או דרום סודן", אמר. 

חואן מנואל סנטוס מקבל את הפרס היום. צילום: טוויטר


אורן חזן נתפס נוהג ב-150 קמ"ש: "מראה שהתשתיות מעולות"

חבר הכנסת אורן חזן נתפס אמש כשהוא נוהג בכביש הערבה במהירות של 150 קמ"ש. מדובר במהירות מופרזת של יותר מ-60 קמ"ש מעל המהירות המותרת. הוא זומן לשימוע במשטרה שיתקיים בשבוע הבא, ולאחריו יוחלט האם לשלול את רשיונו והאם הוא יוזמן לבית המשפט. 


 
"זה מראה שהתשתיות מעולות. צריך להגיד תודה לממשלה שהרחיבה את הכבישים. אני בטוח שמדובר בלא יותר מאי הבנה גדולה", אמר באירוע "שיחת השבת" של לשכת עורכי הדין באילת. "השבוע נתפס חבר כנסת על ידי משטרת התנועה, נטען שהוא איים על השוטרים והם הגישו נגדו תלונה. אני בטוח שלא שמעתם על זה. אבל עלי עלו 27 ידיעות חדשותיות, עם נתונים לא נכונים - רק כי זה אני".

(בהכנת הכתבה השתתפו עפר לבנת ואלון חכמון)