שנייה אחת בחייו של מ', תושב נצרת עלית בן 53, הרסה את בריאותו והפכה עליו את חייו. כעת הוא תובע מחברת "אגד", פיצויים בסכום של מיליון וחצי שקלים בגין הנזק שנגרם לו, כתוצאה מכך ששתה בטעות לגימה מחומר להסרת מסטיקים, משום שחשב שמדובר במים, בטענה כי החברה "לא דאגה לסביבת עבודה בטוחה".



המקרה אירע בלילה חם במיוחד, ביולי 2011. מ', הועסק כאיש אחזקה כעובד בחברת כוח אדם עבור אגד, ותפקידו היה לחנות אוטובוסים שחזרו מניקוי. על פי התביעה, שהוגשה בספטמבר באמצעות עורכת הדין בת אל מנור, במהלך עבודתו הוא חש צמא והבחין בבקבוק עם נוזל שקוף, שעליו תווית "מי עדן". הוא לגם מהבקבוק, אך מיד הבחין בטעם מוזר בפיו וחדל לשתות.



אחד המנקים שהיו במקום הבחין במתרחש ואמר למ׳ כי מדובר בחומר רעיל מסוג "ממיס תעשייתי", המשמש בין היתר להסרת מסטיקים ממושבי האוטובוסים ולרוב מרוכז במיכל גדול, אולם לשם הנוחות הועבר לבקבוק קטן. מ׳ החל לחוש ברע ונסע לביתו, כשהוא לוקח עמו את מיכל החומר המסוכן. שם חלה הרעה במצבו והוא פונה לבית חולים רמב״ם. מ' אושפז למשך חמישה ימים, במהלכם טופל במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם, מונשם וסובל מחום גבוה ולחץ דם נמוך, עקב הרעלה חמורה.



אושפז עקב הרעלה חמורה. צילום ארכיון: רויטרס



צנתור, אוטם לב ופגיעה נפשית חריפה


כחלק מהטיפולים עבר מ' אוטם לב חריף, צנתור וניתוחים נוספים. עד היום הוא סובל מתחלואים שונים, ביניהם מחלת ריאות, אי ספיקת כליות, מחלת עצבים, תפקודי לב נמוכים, כבד שומני ועוד. גם מצבו הנפשי של מ' נפגע. על פי התביעה, הוא סובל מחוסר תפקוד מיני, דיכאון, נדודי שינה ועוד. על פי הרופאים, הוא יזדקק לטיפולי דיאליזה בעתיד ולמשך כל חייו.



על פי דעת מומחה, תוחלת חייו קוצרה בכ-14 שנים. "לפני התאונה היה מ׳ בריא בגופו ובנפשו, איש שמח שעובד בשתי עבודות ביום", נכתב בתביעה. "הוא הפך לסובל מדכדוך, כאבים, חוסר תפקוד גורף בכל פעולה ולו הבסיסית ביותר. נכותו קבועה. לפני התאונה מילא בעצמו את כל צרכיו וצרכי משק ביתו, במישור האישי והמשפחתי, ואילו כעת המצב הפוך לחלוטין".



עורכת הדין בת אל מנור. צילום: מאצ'פוינט
עורכת הדין בת אל מנור. צילום: מאצ'פוינט



מחברת אגד נמסר בתגובה: "התביעה איננה מוכרת לנו, כנראה היא טרם נמסרה. לכשתגיע, נלמד את הפרטים ונגיב במסגרת כתב ההגנה שיוגש".