אהובה עוזרי, אחת מעמודי התווך של התרבות הישראלית והמוזיקה המזרחית, נפטרה היום (שלישי) בבית החולים שיבא בתל השומר. על פי גורמים המקורבים אליה, מצבה הוחמר בשבועות האחרונים, והיא נאבקה עד שנכנעה למחלה בגיל 68. עוזרי, שהתמודדה עם מחלת הסרטן ב-16 השנים האחרונות, היתה זמרת עם קול נפלא, וקריירה מוזיקלית משובחת, שנקטעה חלקית כאשר עברה ניתוח להסרת מיתרי הקול בעקבות המחלה. היא כלת "פרס אקו"ם" (2008) וזכתה בפרס מפעל חיים של אקו"ם בשנת 2016. 



בחודש אוקטובר 2000 אובחן אצל אהובה עוזרי סרטן במיתרי הקול, והיא עברה ניתוח לכריתתם ב-15 באוקטובר באותה שנה, ומאז היא כמעט ולא יכולה לשיר, וקולה הפך לצרוד וחלש מאוד. היא נולדה בשכונת כרם התימנים שבתל אביב ומיד נחשבה לכישרון. בשנת 19688 למדה ממוזיקאי יהודי-הודי שהיה המתופף של ראווי שנקר לנגן על בולבול טרנג, כלי פריטה הודי שעוזרי היא מהבודדים בארץ היודעים לנגן על כלי נגינה זה. למרות שהוציאה מספר אלבומים, המוצלח מכולם מבחינה מסחרית היה זה שיצא ב-1999 האלבום "צלצולי פעמונים", שנחשב לאלבומה המצליח ביותר.



לפני 16 שנה התגלתה אצלה מחלת הסרטן, שבחרה להתיישב דווקא על מיתרי גרונה - אלה שהפכו אותה לאם המייסדת של המוזיקה המזרחית בישראל - והרופאים נאלצו להסירם בניתוח מסובך. לאחרונה שבה המחלה והתגלתה באחד השקדים. כשהמומחים אמרו לעוזרי בצער שהיא לא תוכל לשיר יותר, ואילו היא עשתה קסמים והמשיכה להופיע.

"אני עובדת כאילו כלום לא קרה", היא אמרה בריאיון ל"מעריב" לפני כשנה. כשנשאלה האם היא מפחדת ענתה: "ברור שפחדתי. יש יותר מפחיד מזה? אבל אלוהים אוהב אותי, יש בינינו רומן. החלטתי שאני מתייחסת למחלה כמו לשפעת וזהו. כשבישרו שיש לי סרטן, אמרתי לעצמי ‘אהובה, יש לך שפעת'. יומיים אחרי הניתוח כבר הייתי באולפן. כשאת יודעת שיש לך סרטן את מפחדת פחות, כי הפחד הוא מהלא נודע. כל פצע מפחיד, על כל כאב את רצה לרופא, אבל כשהסרטן מתגלה את מתחילה לטפל בו וזהו".