בעין ישראלית קשה להבין על מה יצא הקצף בארצות הברית, אחרי שבכירים משתי המפלגות קראו לחקור את ההתערבות הרוסית במערכת הבחירות. אותו הדבר באירופה - אז מה אם האקרים של פוטין פורצים לתיבות דואר אלקטרוני, מפיצים שקרים ברשתות החברתיות ומנסים להשפיע על דעת הקהל? אם זה בברקזיט או במשאל באיטליה ואם זה בבחירות הצפויות בגרמניה, צרפת ומדינות נוספות; מה הם כל כך מתרגשים שם בארצות הברית ואירופה - שילמדו מאיתנו כיצד להתייחס בשלווה סטואית להתערבות היומיומית, הבוטה, החוצפנית של ארצות הברית ואירופה בכל מה שמתרחש אצלנו. פריצה לתיבות דואר אלקטרוני? הפצת שקרים בפייסבוק? ניסיון להשפיע על התהליך הדמוקרטי ולמנוע את שלטון הליכוד? קטן עלינו. לעומת מה שוושינגטון, בריסל, פריז ואוסלו עושות לנו בכל שעה ושעה מזה שנים, הפרובוקציות הרוסיות הן ממש כסף קטן.



הדרמה שמתחוללת בארצות ברית בימים האחרונים נובעת מהודעת בכיר ב־CIA, לפיה קיימות הוכחות לניסיון התערבות רוסית במערכת הבחירות, לפריצה לאתרים ותיבות דואר אלקטרוני והדלפת תכנים שהביכו את הילרי קלינטון. וכידוע, היה הרבה חומר מביך מאוד עבורה. אז עכשיו בכירים בסנאט, משתי המפלגות, מתקוממים ודורשים חקירה.



גם באירופה הרוחות סוערות, עד כדי כך שראש סוכנות הביון הבריטית – אלכס יאנגר - אמר השבוע שבריטניה ומדינות באירופה מצויות תחת "איום מוחשי" ממדינות עוינות, שהוא התקפות סייבר ותעמולה. מה שהוא כינה – "חבלה בהליך הדמוקרטי". הוא הוסיף שמדובר בסכנה מוחשית לריבונות של בריטניה, שצריכה להדאיג כל מי שערכי הדמוקרטיה יקרים ללבו.



קצת מוזר לשמוע את זעקות השבר הללו ממי שהפכו את החברה הישראלית, כולל מערכות השלטון ובתי המשפט, לשדה המשחקים החופשי שלהם. זעקות ממי שדוחפים רעיונות הסותרים את הרצון של רוב הציבור הישראלי ומרבית הממשלות הנבחרות. לפי התגובה הנוכחית של וושינגטון, פריז ולונדון להאקרים ושקרים רוסיים, מעניין מה הם היו אומרים לו מוסקבה ובייג'ין היו שופכות הררי כסף לכיסי עמותות אמריקאיות ואירופיות שיקדמו את הרעיונות של הרוסים והסינים בתוך אמריקה ואירופה. לו היו מממנים ארגונים שמחפשים מתחת לאדמה עדויות על מעידות של חיילי מרינס בעיראק וסוריה. ארגונים שמקדמים חקיקה שחביבה על המדינות הזרות בגבעת הקפיטול. ארגונים שמפיצים בעולם שקרים על האמריקאים, הגרמנים והצרפתים.



אצלנו ההתערבות החיצונית בתהליך הדמוקרטי היא גלויה, עזת מצח ומקיפה את כל תחומי החיים. התערבות במערכת הבחירות? נא עיינו במה שפורסם על הבחישות של ביל קלינטון ומקורבי אובמה כדי למנוע מנתניהו לנצח בבחירות. ובכלל, כמה כסף מקבלים "שוברים שתיקה", "תעיוש", "בצלם", "שלום עכשיו" ויתר דומיהם ממשרדי החוץ שעכשיו מזדעזעים כל כך מהמשחקים של פוטין? שלא לדבר על הפרת החוק הישירה שמבצע האיחוד האירופי תוך צפצוף על הריבונות שלנו בשטחי סי ביהודה ושומרון. האירופים גם משמנים ומעודדים את הפרובוקטורים שגורמים לערבים להשתלט על קרקעות מדינה ולבנות בלי היתרים. אחר כך הם מאיימים על ירושלים שלא תעז להוציא לפועל צווים של בתי משפט.



לכן, במחשבה שנייה – הזעזוע מההתערבות הרוסית מוצדק. הגיע הזמן שנלמד מהאמריקאים והאירופים מושגים בסיסיים לגבי דמוקרטיה, ריבונות וכבוד עצמי. עכשיו צריך לשים קץ להתערבות הבוטה שלהם בחצר הפרטית שלנו.