הסכם הפסקת האש בעיר חאלב שבסוריה, שנועד לאפשר את הפינוי של האזרחים ושל החמושים מהשכונות המזרחיות, עומד על סף קריסה בעקבות חילופי אש עזים בין המורדים לבין כוחות המשטר, בעוד התושבים ממשיכים להתחנן לסיוע בינלאומי לנוכח החורבן בעיר ההיסטורית. לאורך הלילה המורדים טענו כי הפסקת האש חודשו, אך גורמים אחרים טענו כי הדבר אינו נכון. 

בהתאם להסכם שגובש ביום שלישי בין רוסיה לבין טורקיה, הופסקו ההפצצות הכבדות של מטוסים רוסיים וסוריים על השכונות במזרח חלב שהיו תחת שליטת המורדים, והוחלט כי החל משעות הבוקר המוקדמות אתמול יחל פינוי של אלפי האזרחים והמורדים בתוך המובלעות הנצורות לעבר אזורים בשליטת המורדים במחוז אידליב בצפון סוריה. 
אולם האופטימיות הזהירה שנשמעה ביום שלישי בערב התחלפה אתמול פעם נוספת בתחושת אכזבה קשה, כאשר התברר כי מבצע הפינוי לא מצליח לצאת לדרכו וכי השקט ששרר באזור שוב מופר. מנהל המרכז הסורי למעקב אחרי זכויות אדם ראמי עבד א־רחמן מסר כי מטוסים סוריים הפציצו את השכונות שבשליטת המורדים וכי המורדים הגיבו בירי ארטילרי. "העימותים אלימים וההפצצות כבדות", אמר. "נראה שהפסקת האש הסתיימה". 

חלב, אתמול. צילום: רויטרס

לטענת הרוסים, המורדים הם שהפרו את הפסקת האש ולכן הסורים הגיבו. הטלוויזיה הסורית טענה כי המורדים תקפו בפגזים את השכונות שנמצאות תחת שליטת הממשלה וכי לפחות שישה בני אדם נהרגו. הנשיא בשאר אסד טען בראיון לערוץ RT הרוסי כי המערב מנסה להשיג הפסקת אש כדי להציל את בני בריתו "הטרוריסטים". "תבוסת הטרוריסטים היא התבוסה שלהם (המערב) כי זה הצבא האמיתי שלהם בשטח", אמר. "הם לא מתערבים בסוריה באופן ישיר. הם התערבו באמצעות השליחים שלהם". 
לטענתו של אסד, ההתקפה של דאע"ש על העיר תדמור בוצעה בעקבות משלוחי הנשק האמריקאיים למורדים וכי מדובר בניסיון לסכל את שחרור חלב. "הם רוצים לערער את הניצחון בחלב ובמקביל להסיח את דעת הצבא הסורי מהעיר, לגרום לו לנוע לתדמור ולהפסיק את ההתקדמות, אבל מובן שזה לא קרה", אמר. 
מנגד, הטורקים והמורדים האשימו כי מיליציה איראנית שתומכת באסד עצרה באיומי נשק כאלף בני אדם, שניסו לצאת מהאזור הנצור. "הושגה הבנה אתמול, והדבר הראשון היה פינוי האזרחים. אנחנו רואים שהמשטר וקבוצות אחרות מנסים למנוע את זה", אמר שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אבושלו. "אנחנו ממשיכים את הפגישות שלנו. נשוחח עם שר החוץ הרוסי לברוב ועם שר החוץ האיראני".

נשיא איראן רוחאני. בירך את אסד על "מיגור הטרור". צילום: רויטרס
תושבי העיר המשיכו להפגין את תחושת הייאוש מול חוסר האונים של הקהילה הבינלאומית לעצור את אסד ותומכיו. "תצילו אותנו, אנשים, עולם, כל מי שיש בו אפילו טיפת אנושיות", קרא רופא מקומי בהודעה קולית מתוך אחת השכונות המופצצות. "אנחנו מתחננים אליכם, המתים והפצועים נמצאים ברחובות ובתי התושבים קרסו עליהם. הצילו אותנו! הצילו אותנו!". 
גם אחרי השקיעה דיווח העיתונאי זוהיר א־שימאלה כי ההפצצות הכבדות של מטוסי המשטר לא פוסקות. "כבר לילה כעת והמטוסים עדיין טסים מעלינו ומשליכים פצצות מצרר באופן רנדומלי ויש הרוגים ופצועים רבים. אף אחד לא נותר #הצילו־את־חלב", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. 
בתוך כך, ה־BBC דיווח אמש כי ארה"ב ובריטניה מפעילות לוויינים וכלי טיס בלתי מאוישים כדי לאסוף עדויות על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בחלב ובאזורים נוספים בסוריה, לנוכח הדיווחים על הפרדת גברים ונערים ממשפחותיהם ומעשי טבח שביצעו מיליציות הנאמנות למשטר. "אנחנו רוצים שאנשים על הקרקע יידעו שאם הם מבצעים פשעי מלחמה אז הם לא יחמקו מעונש", אמר גורם ממשלתי בריטי. "אף אחד לא יהיה חסין. הצדק ישיג אותם בסופו של דבר". 
נשיא איראן חסן רוחאני שלח אתמול את ברכתו לנשיא אסד על "שחרור חלב" וציין כי מדובר בצעד חשוב לקראת "מיגור הטרור בכל שטחי סוריה ולהחזרת השלום והיציבות אליהם".