כתב אישום שהוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי, מגולל את הקלות שבה חשבונות הפייסבוק ניתנים לפריצה ולהתחזות. ברוך אינדיג, תושב מודיעין עילית בן 26, מואשם בכך שפרץ לעשרות חשבונות דואר אלקטרוני, התחזה לבעליהם וקיים התכתבויות אינטימיות וכן קיבל תמונות עירום של כמה מהם. את התמונות שמר במחשבי תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל, שם שימש באותה תקופה מפיק. עוד הוא נאשם כי הוציא במרמה מידע על כרטיסי אשראי ועשה בהם שימוש.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, עולה, כי החל בין השנים 2015-2013, איתר אינדיג עשרות חשבונות דואר אלקטרוני ואת פרטי הססמאות של מחזיקי החשבונות, ללא ידיעתם. הוא חדר לחשבונות הפייסבוק שלהם והתכתב באמצעותם עם אנשים שונים, שבהתחזות קיבל את שיתוף הפעולה שלהם, וכן תמונות אינטימיות של לפחות תשעה אנשים שונים.



בין היתר, מואשם אינדיג כי חדר לחשבון הפייסבוק של ידידתו והציג עצמו בשמה של הידידה. הוא התכתב עם נשים ואנשים שונים, ניהל עמם שיחות אינטימיות ומיניות, וקיבל מנשים וגברים תמונות אינטימיות שלהם, מרביתן בעירום. כמו כן שלח תמונות אינטימיות של ידידתו ל-11 אנשים. בנוסף, יצר הנאשם חשבון פייסבוק חדש ופיקטיבי על שם יובל כהן, תוך שימוש בתמונותיה.



לפי האישום השני, אינדיג יצר מסמך כוזב, שאותו הפיץ לאחרים מכתובת מייל פיקטיבית הנחזית לכאורה ככתובת מייל של חברת גוגל, לפיה מישהו ניסה לפרוץ לחשבונות, והמקבל מתבקש לשלוח את הססמא הישנה וחדשה שלו על מנת לוודא שחשבונו לא נפרץ. בדרך זו קיבל מאנשים שונים מידע על חשבונות הדוא"ל שלהם. על סמך המידע שקיבל חדר לחשבונות דואר אלקטרוני שלהם.



בין היתר העתיק הנאשם את פרטי כרטיס האשראי של מספר מתלוננים ובמקרה אחד ביצע רכישות בכרטיס בסך 70 שקל. במקרה אחר חדר אינדיג לחשבון הדואר האלקטרוני של חברו, ומשם שלח הודעה לקבוצה בשם "מיניות ליברלית". כך קיבל אינדיג תמונות אינטימיות של חברי הקבוצה ושמר אותן.



עוד מפרט כתב האישום כי אינדיג העתיק את התמונות האינטימיות שאיתר בחשבונות הפייסבוק האמורים אל מחשבו של חבר בגלי צה"ל, ללא ידיעת החבר, ושמר אותם במאגר במחשב, עד שהתבקש למחוק את המאגר. הנאשם איתר באחד המחשבים של גלי צה"ל תמונות אינטימיות, כולל תמונות עירום של אחת העובדות במקום, והעתיק אותן ללא ידיעתה והסכמתה.