שלושה ימים אחרי שסטודנטית בבצלאל תלתה כרזה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כשמולו מופיע חבל תלייה והכיתוב "ROPE" מופיע תחתיו, עבודה שנויה במחלוקת נתלתה היום (חמישי) על קירות מכללת שנקר, כך נחשף לראשונה בערוץ 20. העבודה, בה מוצגות תמונות של נתניהו כאשר נכתבה על פניו המילה "הסתה" באופן שמדמה את שפמו של היטלר.



אחת הסטודנטיות במכללה סיפרה: "הגעתי הבוקר למכללה וראיתי תמונות של ביבי עם שפם של היטלר שכתוב 'הסתה' ולי זה מאוד כאב. אני חושבת שעברו כל גבול", והוסיפה, "ביבי הוא בן אדם בדיוק כמו שיצחק רבין היה בן אדם, והרצח שלו על רקע דעותיו הפוליטיות היה טרגי. אז אני באה ושואלת 'איפה הגבול?'".



המיצג האומנותי של בצלאל. צילום: טוויטר
המיצג האומנותי של בצלאל. צילום: טוויטר



חסמו כבישים לחצי שעה




במקביל לכך, פעולות המחאה בעקבות חקירתה של הסטודנטית מבצלאל נמשכות. הבוקר, השביתו תלמידי המוסד את הלימודים למשך שעתיים, וסטודנטים משנקר חסמו את הצומת שמחוץ למוסד הלימודים לחצי שעה.



איגוד הסטודנטים בבצלאל התייחס למחאה ומסר כי "אנחנו גאים לראות שסטודנטים וסטודנטיות בבצלאל לא עומדים מנגד ולא מאפשרים את דיכוי חופש הביטוי בגבולות הקמפוס. זה המקום שלנו להתבטא, ליצור ולאתגר. השיח הפוליטי חייב למצוא מקום לגיטימי ורחב באקדמיה בכלל, בטח ובטח שבמוסדות לאמנות. בשם חופש האומנות אמנם לא נסכים עם הסתה וזילות, אך לא נאפשר הפחדה והשתקה".



מחאת הסטודנטים בבצלאל. צילום: אגודת הסטודנטים
מחאת הסטודנטים בבצלאל. צילום: אגודת הסטודנטים



במקביל, פרופסור עדי שטרן, נשיא בצלאל, שלח מכתב למרצים בו כתב כי "אני מבקש להמשיך ולעדכן אתכם במתרחש. לעת עתה הסערה התקשורתית עדיין בעיצומה. העבודה המדוברת (ראש הממשלה נתניהו ולפניו חבל), כך מסתבר, היא תרגיל של סטודנטית הלומדת בבצלאל בשנה א'. סטודנטית בבצלאל מזה שישה שבועות".



"חקירתה של סטודנטית במשטרה, בגין תליה של עבודה אקדמית על קירותיו הפנימיים של מוסד לחינוך לאמנות ועיצוב, היא מהלך פוליטי, קיצוני ובלתי סביר. התגובות בתקשורת, ובעיקר במרחבי הרשתות החברתיות, אינן מבוססות על דבר. איש לא יודע את העובדות, וכולם - מימין ומשמאל - בוחרים להגיב מבלי לבדוק או להתעמק. הכל שטחי, קיצוני, בוטה ומשרת אינטרס פוליטי, הסטה והסתה", כתב נשיא בצלאל.