דוד הריסון, ששימש רב באולפנה בירושלים, הואשם היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, בכך שביצע שורה ארוכה של עבירות מין בתלמידה בת 14. על פי כתב האישום, בתדירות של פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע, נהג לקרוא לתלמידה לפגוש אותו בחדר הרבנים או בחדר הפנימי במקלט בבית הספר. במהלך המפגשים, ביצע בה מעשים מגונים, מעשי סדום ומעשי אינוס. לבית המשפט הוגשה בקשה להאריך את מעצרו של הריסון עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



הריסון שימש רב בבית הספר בין השנים 2007 ו-2010. מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי את ב', תלמידת כיתה ט', פגש כשלימד את כיתתה כמורה מחליף. הוא ביקש ממנה להתלוות אליו לחדר הרבנים, על מנת להעביר לה דפים לחלוקה לכיתה אחרת והתלמידה נענתה לבקשתו. שם נגע בידה ולאחר מכן התנצל, אך לאחר מכן, במספר הזדמנויות שונות, המשיך לבקש ממנה בקשות שונות וכשהתלוותה אליו נגע בה, כאילו בטעות.




"אם תספרי אגיד שאת זונה"


באחד המקרים, בחדר הרבנים, הפשיל הריסון את מכנסיו ותחתוניו, למרבה הזעזוע של התלמידה. לאחר מכן ביצע בה מעשה סדום ואמר לה ש"זה בסדר כי הוא רב", שזה סוד שלהם וכי אסור לה לספר לאף אחד. הוא איים עליה, כי אם תספר על כך לאיש, הוא יפגע ויכאיב לה. כעבור מספר ימים פגש שוב הריסון בתלמידה והורה לה לבוא עמו למקלט. שם הורה לה להתפשט ואף סטר לה, והנערה, שפחדה ממנו, עשתה כדבריו.



אז, על פי כתב האישום, הוא אנס אותה ואיים כי אם תספר למישהו על מעשיו, יספר לכולם שהיא זונה. המתלוננת בתגובה שאלה את הנאשם, מה זה זונה. הנאשם השיב כי הוא יסביר לה את כוונתו בפעם הבאה, והורה לה לחזור לכיתתה. כתב האישום מגולל שורה ארוכה של מקרים נוספים בהם אנס הרב את תלמידתו, תוך שימוש באלימות קשה.



כתב האישום מייחס להריסון עשרות עבירות של מעשה סדום, אינוס, מעשים מגונים, תקיפה ואיומים. "חומרת העבירות המיוחסות למשיב, היוצרות חשש סביר לביטחון הציבור, כל אלה מבססים את המסקנה, כי אין תחליף ראוי למעצר המשיב", נכתב בבקשת המעצר.




"מקרה מחריד של ניצול כוח"


מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו: "מדובר במקרה מזעזע ומחריד של ניצול כוח המחייב ענישה חמורה ביותר. ניצול פושע זה של איש חינוך ואיש דעת הוא פשוט בלתי נסלח. מקרה זה מעיד על הצורך הדחוף לוודא כי בכל מערכות החינוך במדינה יוצבו יועצות שיוכשרו לזהות ולטפל באלימות מינית, וכי תלמידים יעברו סדנאות למניעת אלימות מינית".