בצל הטענות בעניין הטרדה מינית, ח״כ ניסן סלומינסקי הוציא היום (ראשון) הודעה לתקשורת: "פניתי הבוקר ליו״ר המפלגה, השר נפתלי בנט ובתיאום עימו, הודעתי ליועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, על החלטתי שלא לנהל את ישיבות ועדת חוקה חוק ומשפט בתקופה הקרובה, מתוך הערכה וכבוד לתפקיד, לחברי הועדה ולציבור. אני מודע לכובד האחריות הנובע מהתפקיד, אך חשוב מכך, אני חש כי הדבר הנכון הוא לאפשר בדיקה הוגנת של הטענות שהושמעו. אני חש צער עמוק באם התנהגות כלשהי מצידי התפרשה בדרך שונה מכוונתי, ולו ידעתי במי מדובר הייתי מתנצל אישית במלוא עוצמת הכנות האפשרית". יש לציין כי סלומינסקי נשאר חבר בוועדה אך לא יוסיף לנהל אותה. מי שיחליף אותו יהיה ח"כ אורי מקלב. 



פרשת ההטרדות נחשפה בפוסט שכתבה פעילת הבית היהודי, חגית מוריה גיבור, בו קראה לנשים שנפגעו על ידי סלומינסקי לפנות אליה, במטרה שאחת מהן תגיש תלונה למשטרה. לטענתה, המקרה הראשון של הטרדה מינית אירע לפני 18 שנים ואחריה היו נשים נוספות שנפגעו מהתנהגותו המטרידה והברוטלית של חבר הכנסת. היא החזיקה בידיה ארבע תלונות מנשים, חלקן מעדויות שמיעה, ועם החומר שבידיה פנתה לרבנים במטרה שאלו יובילו את חבר הכנסת לפרוש מתפקידו בחיים הציבוריים.




"שמונה מקרים של מעשים חמורים"



התפנית הגיעה בשבוע האחרון, לאחר שהיא והרבנית יהודית שילת הגיעו לפגישה עם נציגי הרבנים הרב שמואל אליהו והרב איתן אייזמן, שהוא גם חבר פורום תקנה, ושטחו בפניהם את העדויות שברשותן. חלק מהנפגעות הסכימו הן למסור עדות בפני הרבנים ואחרות שוחחו עימם בטלפון וסיפרו להן על אותם מעשים. 



חגית מוריה גיבור אמרה ל"מעריב אונליין" כי "הגיעו עדויות מהקורבנות עצמן. מדובר עד כה בשמונה מקרים של מעשים חמורים. הרבנים שמעו את הפרטים ומיד לאחר מכן הבטיחו לבצע ישיבה של פורום נרחב יותר. אלא, שחבר הכנסת סלומינסקי ניאות להתייצב מול הפורום המצומצם ששמע את העדויות והתחייב לרשום מכתב התנצלות ולפרוש מחברות בוועדות הכנסת".



מה עלה מהעדויות?
"אני שומרת על הנפגעות שלא רוצות להיחשף עדיין. מדובר במגע מיני בכוח הוא נישק את הנשים בשפתיהן ואף יותר מכך. חלק מהמעשים נעשו במשכן הכנסת וחלק במקומות אחרים".



ממה ששמעתן האם מדובר במעשים דומים? מאפייני התנהגות שחוזרים על עצמם?
"בהחלט כן. יש כאן התנהגות סיסטמטית שחוזרת על עצמה כבר מלפני 18 שנים מסתבר. הוא פשוט כפה עצמו על נשים וביצע בהן עבירות חמורות".



יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין היה בין הראשונים שקראו לסלומינסקי לעשות מעשה. בראיון בגל"צ אמר: "אני חושב שבנסיבות שנוצרו, הייתי קורא לו לברר את הסוגיות הללו מחוץ לכותלי הכנסת, להשעות את עצמו או להתפטר? הוא יחליט. אחרי שתוכח חפותו הוא יוכל לחזור". עוד הוסיף: "אני קורא לו לעשות את הבירור הזה לא מתוך הבניין, לא כחבר כנסת. את הדרכים לעשות את זה אפשר להגדיר בצורות שונות, ואם הוא חף מפשע יוכל לחזור ולא ישב בבית". כמו כן הדגיש: "אני מאמין בחפותו של כל אדם עד שיוכח אחרת בבית המשפט".