בני שטיינמץ הוא איש העסקים הישראלי שעוכב הבוקר (שני) לחקירה בגין חשד למעורבותו בפרשה חובקת עולם ורחבת היקף, שעניינה מתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון. על פי החשד, שילמו איש העסקים הישראלי ומעורבים נוספים, ישראלים המתגוררים לרוב בחו"ל, שוחד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים במדינה גיניאה קונקרי, בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים שם. בדיון בהארכת מעצרו נשלח שטיינמץ ל-14 ימי מעצר בית.



פרקליטו של איש העסקים, עו"ד יובל ששון, מסר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "ההליך הנוכחי הינו מיחזור של הליך ישן שמובילה ממשלת גינאה מאז עלייתו לשלטון של נשיאה המושחת אלפא קונדה, זאת במטרה להפקיע שלא כדין את זכויות הכרייה של חברת BSGR שבבעלות מרשי". עוד הוסיף עורך דינו של המיליארדר כי "מדובר בניסיונות מתמשכים וחסרי בסיס המיועדים להסוות את מעשי השחיתות שמטרתם הפקעת הנכסים שלא כדין". 



לאור החשד למעורבות הישראלים ולהיבטים הנגזרים מפעולתם הפלילית לכאורה בחו"ל ונוגעים לישראל, ניהלה תחילה משטרת ישראל בתיאום עם הרשויות בחו"ל חקירה סמויה אשר ביססה את החשדות, זאת בהמשך לחקירה הגלויה שנוהלה ולממצאי שורת פעולות חקירה שבוצעו במסגרתה. הבוקר, עוכב כאמור איש העסקים הישראלי בגין החשד למעורבותו בפרשה וערכה חיפוש בביתו ובמשרדיו. נציין כי מדובר בפרשה נחשפה לפני כארבע שנים, שנחקרה במספר מדינות זרות, לרבות מקום מגוריו של החשוד באותה התקופה. 



צילום ארכיון: יוסי זמיר, פלאש 90



בהודעה מטעם המשטרה נמסר כי "בהתאם להתפתחות החקירה וככל שייעצר, יובא החשוד לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון". כמו כן נמסר כי צפויים לחקור מעורבים נוספים.



החקירה, שלוותה מראשיתה על ידי פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמי פרקליטות המדינה, מנוהלת בשיתוף של רשויות האכיפה בארצות הברית, שווייץ, גיניאה קונקרי וישראל.