לפחות תשעה בני אדם נהרגו הערב (שני) ו-50 נפצעו כאשר משאית התנגשה בשוק חג המולד הומה אדם בכיכר ברייטשייד בברלין. המשטרה אישרה כי מודבר במתקפת טרור מכוונת. כוחות הביטחון הגרמנים עצרו את הנהג לאחר מרדף. במשאית ישב נוסע נוסף לצדו של הנהג, אדם בעל אזרחות פולנית שנהרג באירוע הוא נהרג. לאחר האירוע בקשה המשטרה המקומית מתושבי העיר להישאר בבתיהם. 
 
המשאית הגיעה מכיוון צומת הרחובות בודפשט וקאנט ופגעה בביתנים ובמבקרים בשוק שהוקם לכבוד חג המולד בכיכר המפורסמת ברובע שארלוטנבורג. כוחות המשטרה וההצלה מסרו כי מדובר בתקרית "חמורה" וכי יש נפגעים רבים. המשאית עצרה בדיוק מול עץ האשוח.

המחבל רצח את הנהג?

על פי דיווחים, המשאית הגיעה מפולין. הבעלים של החברה שהמשאית הייתה בבעלותה אמר לכלי התקשורת כי היא הייתה אמורה להגיע לאזור אחר של ברלין על מנת לפרוק סחורה וכי הנהג המקורי היה בן דודו וככל הנראה המחבל הרג אותו ולקח את המשאית. הוא סיפר שלא הצליח ליצור קשר עם הנהג במשך שעות ארוכות.
עדת ראייה לאירוע סיפרה ב-CNN כי החנות נהרסה וכולם ברחו. "ידענו שאנחנו חייבים לברוח. כוחות הביטחון הגיעו מאוד מהר. הנהג לא נראה כאילו הוא מתכוון לעצור. אין סיכוי שזו הייתה תאונה. ידעתי שאני חייבת לברוח וזה מה שעשינו".
 

האירוע היום מזכיר את פיגוע הטרור בעיר ניס בחודש יולי. ב-14 ביולי, במהלך חגיגות יום הבסטיליה בעיר שבריביירה הצרפתית, התפרצה משאית שבה נהג המחבל מוחמד לוחאג'-בוהלל לעבר אלפי החוגגים בטיילת. במשך שניות ארוכות פגע המחבל בעוברים ושבים והותיר 84 הרוגים לפני שנורה למוות על ידי כוחות המשטרה. ארגון דאעש קיבל את האחריות לפיגוע.

זה אינו הפיגוע הראשון בגרמניה. בחודש יולי תקף פליט אפגני מספר אנשים בעיר וירצבורג. חמישה נפצעו, מהם ארבעה באורח אנוש. כרגע הרקע לאירוע לא ברור. לפי הרשויות, הצעיר הגיע לגרמניה כקטין, ללא משפחה והתגורר בעיר אושנפורט בבוואריה. עדים טוענים שנשמעו קריאות "אללה הוא אכבר", אך המשטרה לא אישרה את הטענות הללו. ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע

חמישה ימים לאחר מכן רצח פליט סורי אשה ופצע שני שוטרים בעזרת מצ'טה בעיר רויטלינגן, 31 ק"מ דרומית לשטוטגרט. עוד יום חלף ופיגוע נוסף התרחש, הפעם בבר בעיר אנסבך. 12 בני אדם נפצעו בפיגוע התאבדות, שלושה מהם באורח קשה. אצ הפיגוע ביצע פליט סורי בן 27 שבקשת המקלט שלו נדחתה.