זמן קצר לאחר אירוע הדריסה שהתרחש בברלין הערב (שני) מדווחים הישראלים החיים בעיר על פאניקה גדולה ברחובות. "מיד בדקנו מה קורה אצלנו במחלקה של הישראלים בחברה", סיפר לירן גבעולי, בן 29, המתגורר בברלין עם רעייתו. "לשמחתנו, התברר שהכול בסדר, אבל זה עדיין כואב. אנשים נרצחו באזור הכי חם בברלין. כבר תקופה ארוכה שיש תחושה באוויר שמתישהו זה יקרה. בישראל אתה רגיל למאבטחים, ואתה תמיד דרוך, אבל בגרמניה זה שונה. כאן, יותר קל לבצע פיגועים. חבל, זה שוק יפה, במיוחד בימים שלפני חג המולד. האנשים הגיעו לכאן כדי לשתות יין, ליהנות ולשמוח. כרגע", מוסיף גבעולי, "כל העיר בחרדה. אנחנו גרים לא רחוק מהמקום וסביבנו המולה גדולה של ניידות. גם בחדשות משדרים פאניקה אמיתית". יש להדגיש כי לעת עתה לא ידוע למשרד החוץ על נפגעים ישראלים. 

גבעולי הוסיף כי "מתברר שאתמול הגיע לברלין מומחה ישראלי לטרור, פרופ' שלמה שפירו, כדי להרצות בפני סטודנטים בנושאי ביטחון. בראיון הוא אמר שזה רק עניין של זמן עד שיהיה פיגוע בעיר, וזה קרה. הוא אמר שצפויה מתקפת טרור על ברלין ודיבר על זמן חג המולד או בשבועות הקרובים. הדבר הבא שממשלת גרמניה צריכה לעשות היא למנוע את הפיגוע הבא. יכול להיות שיש עוד תכנונים לפיגועים נוספים ועל משטרת גרמניה להיות מוכנה״. 
בתוך כך, ראש עיריית ברלין, מיכאל מולר, אמר אתמול בראיון לרשת NTV  הגרמנית: "זה רגע מאוד דרמטי, אני בהלם. אני מאוד מקווה שמה שחושבים כנראה כרגע  כאירוע טרור יתברר כלא נכון". 

כזכור, הערב התפרצה משאית לשוק חג המולד בעיר ברלין. כתוצאה מהדריסה נהרגו לפחות תשעה אנשים ונפצעו עוד כחמישים. במשטרת גרמניה מתייחסים לאירוע כפיגוע טרור.  
פרשננו לענייני ביטחון, יוסי מלמן, מוסיף כי קיימים באירוע כל המאפיינים של פיגוע, שבוצע ככל הנראה על ידי דעא"ש. "פיגוע דומה היה בניס, שם נרצחו עשרות אנשים ביום העצמאות הצרפתי לפני מספר חודשים". לדברי מלמן, "גם שם זה היה באמצעות דריסה במקום הומה ובתקופה של חג. דעא"ש סופג מפלות במזרח התיכון ועושה פיגועים כדי להוכיח שהוא עדיין קיים".