תקדים בכנסת ישראל: בהתאם לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ יואב קיש החליטה פה אחד להסיר את חסינותו של ח"כ באסל גאטס. לצורך מעצר וחיפוש. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, הודיע כי 15 ח"כים תמכו בהחלטה פה אחד: "המשמעויות כבדות ונתייחס לכך בהתאם". 



ח"כ קיש אמר בתחילת הדיון: "אני רואה במעשיו של ח"כ גטאס פיגוע ממש, קודם כל נגד הציבור הערבי בישראל. זו פגיעה אנושה במעמדה של הכנסת. הדיון פה ערכי. כל החלטה שנקבל יהיו לה השלכות רבות. מצד אחד עומד בפנינו כלי החסינות שחשוב מאין כמותו לדמוקרטיה הישראלית ומהצד השני לנו החכים יש חובה מוסרית עליונה שאנו מתנערים מכל שימוש זדוני בכלי זה. לא ניתן שישתמשו בחסינות לפגוע בביטחון ישראל. לא אתן להפוך את הדיון להשתלחות בציבור שלם.



"הדיון הזה הוא דיון ערכי, ומהווה תקדים לכנסת. כל החלטה שנקבל בנושא יהיו לה השלכות רבות. מצד אחד עומד בפנינו כלי החסינות, שחשוב מאין כמותו לדמוקרטיה הישראלית, ומצד שני, יש לנו הח"כים יש דרך מוסרית עליונה לגבי הכלי הזה. לא ניתן שהוא ינוצל לפגיעה בבטחון ישראל. אני מקווה שיידע כל חבר כנסת שחסינותו איננה כלי לפגיעה בדמוקרטיה". 


המשנה ליועמ"ש, עורך דין רז נזרי: "התיעוד היה בווידיאו ולא באודיו, כלומר לא נעשה שימוש בהאזנת סתר. השימוש בווידיאו לא היה בו כדי לפגוע בחסינות והוא נעשה באישור היועמ"ש. גטאס העביר ארבע מעטפות שהוצאו מתוך כיסיו הפנימיים. הוא מסר אותן לאסיר ששם אותם במכנסיו. לאחר הפגישה נערך עליו חיפוש ונמצאו 4 מעטפות עם 12 מכשירי סלולרי. 16 כרטיסי סים שני מטענים ואוזניה אחת". במהלך הדברים הדגיש כי העבירות בהן חשוד הח"כ הן לפי פקודת בתי הסוהר, הכנסה של ציוד של טלפון נייד לתוך בית סוהר, שדינה עד שלוש שנות מאסר. ככל שזה נעשה לסיכון חיי אדם, או לסייע לחברי טרור, מדובר על 10 שנות מאסר".

"לא מצאנו דוגמה חוץ מהמקרה של 1985. אז ח"כ ביקש הסרת חסינות. כאן לראשונה היועמ"ש מבקש הסרת חסינות תוך כדי ביצוע חקירה. זוהי בקשה ראשונה שאנו מכירים להסיר לצורך מעצר וחיפוש. אבל לא רק הבקשה חריגה. גם הסיטואציה חריגה ביותר. יש לנו תשתשית ראיתית מוצקה לחשדות. המשטרה מנסה להשלים את החקירה והיא סבורה וגם היועמש לאחר שבחן סבור שכדי ניתן להשלים את החקירה צריך להסיר את שתי הערכות הללו כדי שניתן יהיה לעשות פעולות חקירה נוספות שנדרשות על מנת לקבל החלטה האם להעמידו לדין.
 
"אנו מבקשים להסיר חסינות מפני מעצר ומפני חיפוש. זה לא אומר שמיד עוצרים אותו. זה כן אומר שהמגבלה שיש מפני מעצר ונקיטת מגבלות חלופות וכדומה ניתן לנקוט בהן רק לאחר שתוסר החסינות. כל עוד יש חסינות לא ניתן לנקוט פעולות מסוימות שהמשטרה תרצה לעשות כמו חיפוש ומכאן הבקשה שלנו".

כזכור, אמש נחקר חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) במשרדי להב 433, ועל פי המשטרה, קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו במהלך חקירתו לפיהם הבריח טלפונים סלולריים בזמן שביקר אסירים ביטחוניים בבית הסוהר. לאור עדותו, יועברו חומרי החקירה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שיחליטו באם להגיש נגדו כתב אישום. מצדו של גטאס נמסרה הבהרה כי הוא לא הודה שהעביר טלפונים ניידים: "חבר הכנסת ענה על כל השאלות של החוקרים והדגיש כי לא עבר כל עבירה על ביטחון המדינה, והכחיש את המיוחס לו".