בית קברות לחיות – גרסת המציאות: מוות של כלב או חתול יכול להיות עצוב וכואב עבור בעליו. אנשים רבים מבקשים להתייחס לחיות המחמד שלהם בצורה מכובדת גם לאחר מותן, ויש כאלו שרוצים לשמור את החיה קרוב אליהם ככל שניתן. בדיוק בשביל זה הוקם לפני כשנה "שלוות עולמים" בכפר הס שבמועצת לב השרון. המקום הייחודי מציע אלטרנטיבה לקבורת החיות. במקום קבר, מקבל הבעלים כד או עציץ, ובהם אפר החיה האהובה. במקום נמצא קרמטוריום לכלבים וחתולים, שהובא במיוחד מארה"ב.



"כחקלאי שנולד בכפר הס והיה מוקף פרדסים וחיות משק כל חייו, תמיד הייתה לי זיקה מיוחדת לכלבים", הסביר אורן צור, מנכ"ל שלוות עולמים. לדבריו, "מעבר לפנסיון לכלבים שאני מפעיל, הקמתי בעבר בית קברות לחיות. אך בשנים האחרונות החלו לצוף בעיות שונות בקבורה הרגילה, בעיקר בעיות הגורמות לנזק סביבתי. כמו כן, הרבה מהאדמות החקלאיות המשמשות היום לקבורת חיות המחמד עלולות להיות מופשרות לבנייה ובמצב כזה מקום ההנצחה עלול להיהרס".



קרמטוריום לשריפת בעלי החיים המתים. צילום: אורן צור
קרמטוריום לשריפת בעלי החיים המתים. צילום: אורן צור




בדיוק בגלל זה החליט צור לחפש אלטרנטיבה ידידותית יותר לסביבה ודרך הנצחה אחרת. "התנור, אשר מופעל באמצעות גז ידידותי לסביבה, שורף את החיות לאחר מותן ואת האפר אנו שמים בכד מיוחד ומעוטר, עם כפות רגליים של כלב או חתול, אותו יכולים הבעלים לקחת איתם ולשמור לנצח". צור הוסיף כי "יש כאלו שרוצים לשתול את האפר בעציצים או בערוגות בגינתם, אחרים רוצים לשמור את חברם הטוב ביותר בכד". עלות התהליך נעה בין 1300 ל-1500 שקל, תלוי בגודל החיה.



עמיר ריטוב, ראש מועצת לב השרון אמר: "מחמם את הלב לראות פתרונות כאלה, המכבדים את חיות המחמד ומהווים נחמה עבור בעליהם. מעבר לכך, המקום בכפר הס מסייע לשמירה על איכות הסביבה והאדמות החקלאיות הרבות הפזורות במועצה וזהו דבר מבורך".