ביתו של המחבל מהפיגוע בגבעת התחמושת, מסבאח אבו סביח, נהרס הלילה (חמישי) בכפר עקב על ידי צה"ל וכוחות הביטחון. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי במהלך הריסת הבית בוצע ירי והושלכו מטענים לעבר הכוחות. כוח צה"ל נאלץ להגיב בירי לעבר מיידה מטען, אשר נהרג ממנו. בפיגוע אותו ביצע המחבל באוקטובר האחרון, נרצחו לבנה מליחי ז"ל ולוחם היס"מ יוסי קירמה ז"ל. המחבל חוסל בפיגוע.



הריסת בית המחבל מהפיגוע בגבעת התחמושת

בנוסף לשני הנרצחים, נפצעו שישה בני אדם נוספים בדרגות פציעה שונות. הירי התבצע מתוך רכב חולף, סמוך לרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים. המחבל ככל הנראה הגיע ברכב מכיוון צומת הגבעה הצרפתית וירה לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת. הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון וירה לעבר אישה נוספת שהייתה בתוך רכבה. המחבל המשיך בנסיעה לכיון שייח' ג'ראח, עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ על אופנועים שנסעו לכיוונו, ירה עליהם והרג את יוסי קירמה ז"ל. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו וחיסל אותו.



זירת הפיגוע בגבעת התחמושת. צילום: מרק ישראל סלם
זירת הפיגוע בגבעת התחמושת. צילום: מרק ישראל סלם



המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי היה מוכר לרשויות אכיפת החוק בישראל. הוא היה אמור להתחיל לרצות ביום הפיגוע עונש של ארבעה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר שביצע בעבר. מכתב האישום נגדו עלה כי באפריל 2014 ניסה לחדור מחסום משטרתי בהר הבית, אחד השוטרים ביקש ממנו לעזוב את המקום ובתגובה חבט המחבל בפניו באגרוף. השוטר ניסה להשתלט עליו כאשר הוא משתולל ומקלל את השוטרים. לאחר שנאזק ונעצר, הוא הובל לניידת שם אמר לשוטר "תזכור את הפנים שלי, אנחנו עוד ניפגש". הפרקליטות ייחסה לו עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.