הסערה הפוליטית בעקבות ההחלטה באו"ם נמשכת. לאחר ש-14 מדינות תמכו, ואחת (ארצות הברית), נמנעה, החליטו בישראל שלא לשתוק, והודיעו כי המהלך יגרום לנזק עם המדינות שהגישו אותה. רה״מ בנימין נתניהו הורה לשגרירי ישראל בניו זילנד ובסנגל לשוב ארצה במיידי להתייעצויות והורה לבטל את ביקורו הצפוי בישראל של שר החוץ של סנגל, שהיה אמור לנחות כאן בעוד 3 שבועות. כמו כן, נתניהו הנחה את משרד החוץ לבטל את כל תכניות הסיוע לסנגל. עוד הורה רה"מ נתניהו לבטל ביקורים בארץ של השגרירים הלא תושבים של סנגל וניו זילנד. 


בארצות הברית עוד מחכים לתגובתו הרשמית של הנשיא, ברק אובמה, שלא מנע את התהליך, אך בינתיים החלו לצאת תגובות עוקצניות מהבית הלבן הן כלפי ישראל וראש הממשלה נתניהו, והן כלפי הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, שכבר הספיק לצייץ כי המדיניות עומדת להשתנות מהרגע שהוא ייכנס לתפקיד. לאחר הציוץ הזה, צייץ בן רודס, יועצו של אובמה: "יש בכל פעם רק נשיא אחד. הנשיא אובמה הוא נשיא ארה"ב".

לאחר מכן, גם גורם רשמי בבית הלבן אמר לכתבים כי "ממשלת ישראל רוצה לדבר על כל דבר חוץ מעל ההתנחלויות. האצת הבנייה מדאיגה ומסכנת את הסיכוי לפתרון של שתי מדינות", הוסיף הבכיר ואמר: "בהיעדר כל תהליך שלום, קיבל אובמה את ההחלטה להימנע בהצבעה במועצת הביטחון. עוד אמר אותו גורם שלנתניהו הייתה הזדמנות לנקוט מדיניות שתוביל לתוצאה שונה בהצבעה באו"ם".

 קרי: "תמיד הגנתי על ישראל" 

אחד האנשים המושמצים היום בישראל, מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר לאחר ההצבעה: "היום, ארצות הברית פעלה עם מטרה אחת ויחידה: לשמר את האפשרות של פתרון שתי מדינות, שבמשך שנים ארוכות נחשבת לדרך היחידה להשיג שלום צודק ובר קיימא בין ישראליים והפלסטיניים. שתי מדינות היא הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שחיה בשלום ובביטחון עם שכנותיה, חירות וכבוד עבור העם הפלסטיני.

"העתיד, לפי הדרך העכשווית, כוללת טרור, אלימות והסתה, ומתאפיינת בצעדים חסרי תקדים כדי להרחיב התנחלויות שמרחקות את חזון שתי המדינות לשני העמים. זאת הסיבה שאנחנו לא יכולים להיות במצפון נקי ולעמוד דרכה של ההחלטה באו"ם, שמבהירה כי שני הצדדים צריכים לפעול באופן מיידי כדי לשמר את האפשרות לשלום".
 
"כידיד אמת של ישראל, השמעתי את קולה בכל הזדמנות. הצבעתי עבורה, הגנתי על הביטחון שלה ועל הסיכוי לעתיד של שלום, ותעיד על כך חבילת הסיוע הצבאית הגדולה ביותר בהיסטוריה. הגנתי על ישראל מפני כל המאמצים לפגוע בביטחון או בלגיטימיות שלה בפורומים בינלאומיים, בעקשנות נלחמתי בחרמות, בקמפיינים שמנעתי לאורך כל הדרך. אנחנו מקווים שכעת הצדדים יראו את הצורך לקדם בדחיפות את תהליך השלום". 
 
"כולנו מבינים שהיפוך המגמות המטרידות על הקרקע כעת, לא יביאו לקץ הסכסוך, ולכן, במהלך השנים האחרונות, ביליתי אינספור שעות בנוגע לנושא הישראלי-פלסטיני. בימים הקרובים אני עוד אדבר על ההצבעה במועצת הביטחון". 

 סמנת'ה פאוור: "להתנחלויות אין תוקף חוקי" 

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנת'ה פאוור, אמרה הערב לאחר ההצבעה במועצת הביטחון על הצעת החלטה המגנה את ההתנחלויות, כי המהלך היה המשך המדיניות האמריקאית הקיימת ולא, כפי שנטען בישראל, סטייה ממנה. "המדיניות שלנו מאז ומעולם טוענת כי פעילות ההתנחלויות לא תורמת לביטחון ישראל ואין לה תוקף חוקי.

"צריך לעצור את בנייתן וכל הנשיאים הקודמים אפשרו החלטות דומות". לדבריה, "בגלל שההחלטה משקפת את המצב בשטח והיא עקבית למדיניות האמריקאית, לא הטלנו וטו עליה". סגן היועצת לביטחון לאומי, בן רודס, אמר בעקבות ההצבעה, כי לראש ממשלת ישראל היו שמונה שנים לפעול כדי להביא לשינוי בהצבעה האמריקאית. "לא יכולנו, במצפון שקט, להטיל וטו על החלטה שמביעה את החששות בנוגע לגורמים שמסכנים את פתרון שתי המדינות", אמר. 
 
בתוך כך, טראמפ הודיע הערב כי הוא ממנה את עורך דינו, ג'ייסון גרינבלט, לאחראי על המגעים הדיפלומטיים הרגישים. גרינבלט משמש כיום כסגן נשיא והיועץ המשפטי בחברה של טראמפ, יישא בתואר נציג מיוחד למשאים ומתנים בינלאומיים. גורם המעורה בפרטים אמר ל-CNN שהוא יעסוק בעיקר בנושא הישראלי-פלסטיני, היחסים עם קובה ובהסכמי סחר. 
 
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה להחלטה: "ישראל דוחה על הסף את ההחלטה האנטי-ישראלית הבזויה באו"ם ולא תכפיף את עצמה אליה. בשעה שמועצת הביטחון לא עושה דבר לבלום את הטבח של חצי מיליון בני אדם בסוריה, היא נטפלת באופן מביש לישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון וקובעת שהכותל המערבי הוא 'שטח כבוש'. 

"ממשל אובמה, לא רק שלא הגן על ישראל נגד ההיטפלות הזאת באו"ם, הוא שיתף פעולה עימה מאחורי הקלעים. ישראל מצפה לעבוד יחד עם הנשיא הנבחר טראמפ ועם ידידינו בקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, לבטל את הנזקים של החלטה אבסורדית זאת".