ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בביקורת שלו על מנהיגי העולם בעקבות ההצבעה על גינוי ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם, כשהפעם הוא מתייחס לברכות ששלחו לרגל חג החנוכה. בפוסט בפייסבוק, כתב הערב (ראשון) ראש הממשלה, כי "ראיתי שמנהיגים בעולם שתמכו בהחלטה המבישה באו"ם, הגדילו לעשות ובירכו אותנו בחג חנוכה שמח. אני לא בטוח שהם הבינו את משמעות החג".

"העם היהודי מציין את חג החנוכה לזכר ניצחון החשמונאים במרד נגד היוונים, ששיאו בנס פך השמן ובחנוכתו מחדש של בית המקדש. הקרבות שהתחוללו כחלק מהמרד התרחשו ממש כאן, משני צידי 'הקו הירוק' של גבעות מודיעין. בתמונה המצורפת ניתן לראות מצד ימין את הבניינים של מודיעין ובצד שמאל את פאתי הכפר הערבי אל מידיה, המשמר את השם העברי הקדום 'מודיעין' – מקום פרוץ המרד".
עוד כתב נתניהו, כי "החשמונאים טיהרו את בית המקדש והדליקו בו את המנורה, בהר הבית שאותן מדינות החליטו לקבוע כ'שטח פלסטיני כבוש'".

"איך אפשר לברך אותנו על חג החנוכה ובאותה העת לשלול את הקשר העמוק שלנו לכותל המערבי, לירושלים ולחלקים אחרים בארצנו", תהה ראש הממשלה.



הערב הגיע נתניהו עם השרים להדליק נר שני של חנוכה בכותל המערבי, שם אמר: "אני לא תכננתי להיות כאן הערב, אבל לאור החלטת האו"ם חשבתי שאין מקום נכון יותר להדליק נר של חנוכה מאשר במקום הזה, בכותל המערבי. לפי החלטת האו"ם, המכבים לא שחררו את ירושלים אלא כבשו שטח פלסטיני. לפי החלטת האו"ם הכפרים שהם יצאו מהם באזור מודיעין וסביבתו, הכפרים והאזורים הללו היו "שטח פלסטיני כבוש".

הכותל הוא לא כבוש, הרובע היהודי לא כבוש והמקומות האחרים גם הם אינם כבושים. לכן איננו מקבלים, ולא נוכל לקבל, את ההחלטה הזו. אנחנו כן בטוחים בעתידנו כפי שאנחנו יודעים את עברנו. ואני מבקש כאן לעבור ולהדליק נר של חנוכה למען נצח ישראל. חג חנוכה שמח", הוסיף.

ראש הממשלה המשיך היום בצעדים הדיפלומטיים נגד חלק מהמדינות שהצביעו בעד ההצעה במועצת הביטחון. נתניהו, המשמש גם כשר החוץ, הורה לזמן את שגרירי כל המדינות שהצביעו בעד לשיחות נזיפה, בהם גם שגריר ארצות הברית, דן שפירו. יתרה מכך, במהלך ישיבת הקבינט ביקש נתניהו מהשרים לא להיפגש עם בכירים מהמדינות התומכות בהצעה ואף לא לטוס למדינות אלה, כלומר - ספרד, בריטניה, צרפת, סין, רוסיה, יפן, ניו זילנד ועוד. לטענת גורם בכיר, לא היה מדובר בהוראה נחרצת אלא בבקשה. 

נתניהו, שנשא אמש נאום תקיף בחוות רונית, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני שותף לרגשות התסכול של חברי הממשלה מול החלטה לא מאוזנת עבור ישראל. אין לנו שום ספק שממשל אובמה יזם אותה ודאג להעבירה, בניגוד מפורש למדיניות האמריקאית המסורתית שהתחייבה שלא לכפות תנאים של הסדר קבע במועצת הביטחון והתחייבות של אובמה עצמו להימנע מצעדים כאלה". 
 
נתניהו חשף מעט מהשיחה הקשה שניהל עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ביום חמישי, בה אמר: "דיברתי איתו ביום חמישי ואמרתי לו שחברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון. הכותל המערבי הוא לא שטח כבוש". כמו כן, היום פורסם כי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, להפסיק את הקשר עם בכירי הרשות הפלסטינית. מדובר בהפסקת התיאום בתחום האזרחי בלבד, ולא בתחום הביטחוני.