השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אומר כי התגובה הישראלית להצבעה במועצת הביטחון נכונה וראויה. בראיון בגלי צה"ל, אמר הבוקר (שני) ארדן כי "מדינת ישראל ספגה מכה קשה במועצת הביטחון והתגובה חייבת להיות בהתאם, כי כשנבקש מהממשל האמריקאי הבא להירתם ולהמחיש בצעדים מעשיים כמה שההצעה הזויה ופוגעת באפשרות להשיג שלום, אנחנו צריכים לשמש דוגמא".



לדברי ארדן, הצעדים שננקטו נגד מדינות כמו ארצות הברית ובריטניה הם סימבוליים. "אנחנו מדינה עם כבוד, ערכים ומדיניות. אם מדינות חושבות שמצד אחד הן יכולות לשתף פעולה עם ישראל ומצד שני לתמוך בהצעות נגדה, עלינו להראות להן שהן טועות.



"די ברור שממשל אובמה עשה מחטף", אמר השר ארדן. "זאת החלטה חד צדדית נגד ישראל וזכותו וחובתו של ראש הממשלה להביע את אי שביעות הרצון של ישראל". לדבריו, "ההימנעות האמריקאית נבעה מאידאולוגיה שגויה והרסנית של הנשיא אובמה, שאת תוצאותיה ראינו בשמונה שנות כהונתו. הוא הותיר מורשת שתביא להרבה חושך במזרח התיכון".



ארדן נשאל לגבי האפשרות של סיפוח שטחים ביהודה ושומרון, וענה כי בניהול מדיניות צריך לנהוג בתבונה. כרגע צריך להשיב מלחמה שערה מול ההחלטה. היו דיונים בקבינט לגבי מה נעשה בהמשך, אבל לא כן המקום לפרט". הוא הוסיף כי המיקוד צריך להיות בצעדים נגד האו"ם ומוסדותיו. "השר גלנט העלה רעיון יפה: שכל אנשי האו"ם שפועלים מעבר לגבול ישבו שם".



השר לביטחון פנים התייחס גם לחקירתו של חבר הכנסת באסל גטאס ואמר כי החקירה מתקדמת ומתגלים דברים חדשים. "הוא יכול היה להקל על עצמו אם היה מציג את כל האמת ולא משקר, מטעה ומכחיש ומסרב להגיד ממי קיבל את הטלפונים".



ארדן, שהיו לו ספקות לגבי חוק ההדחה וטען כי צריך לאפשר למערכת המשפטית לעשות את שלה, אמר כי יכול להיות שהוא טעה לגביו. "ח"כ גטאס לא יכול להשתתף בהצבעות בכנסת והתהליכים המשפטיים יכולים להימשך עוד הרבה זמן. זאת הוכחה למה חוק ההדחה מוצדק במקרה הזה", אמר.



הוא אמר שפנה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיבדוק האם ח"כ חנין זובעי הסיתה והוציאה לשון הרע נגד עובדי שירות בתי הסוהר, שכתבה שהם מרעיבים את האסירים הביטחוניים.