ועדת הספים של הכנסת אישרה היום (שני) את בקשת משרד ראש הממשלה להקצות סכום של 182.8 מיליון ש"ח עבור המשך תקצוב פרויקט רכישת מטוס שישמש את לראש הממשלה ואת נשיא המדינה בטיסותיהם לחו"ל. הבקשה הוגשה אתמול לוועדת הכספים, ביחד עם בקשה להעברות תקציביות בסך מאות מליוני שקלים, אולם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סרב לדון בבקשות כמקשה אחת ודרש לפצל אל נושא המטוס משאר הבקשות התקציביות.

משנתקל בסירוב הודיע כי הוא לא מאשר את הבקשה. היום הוצגה הבקשה מחדש לוועדה והפעם בנפרד והפעם אישרה אותה הוועדה. יצוין כי העלות המשוערת של המטוס, שכבר נמצא בארץ, לפני מיגונו מוערכת בכ-50 מיליון דולר.
 
המטוס נחת בארץ ב-3 באוגוסט 2016 ואמור לעבור כאן תהליך של שדרוג והתאמה וזאת בהתאם להחלטת הקבינט שהתקבלה ב-2014. יצויין כי אתמול הודיע ח"כ גפני כי הוא אינו מתנגד לעצם הבקשה לתקציב עבור המטוס אך דרשה בתוקף את פיצול הבקשה מסעיפים תקציביים אחרים. נציג אגף התקציבים, ניר אמסל, השיב לגפני, כי "לא נהוג להפריד בקשות תקציביות והן מובאות לדיון כמקשה אחת".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) דרש לפצל את עניין המטוס ואמר: "יש נושאים כאן שאני תומך בהם, אבל לא יתכן לערבב כל-כך הרבה נושאים לא קשורים. לא יתכן שאיאלץ להצביע בעד ההעברה תקציבית הכוללת דברים שאני תומך בהם יחד עם הדרישה לתקצוב רכישת המטוס, שלדעתי מדובר בה בבזבוז כספיי ציבור".

כאמור היום הובאה הבקשה בנפרד וועדת הכספים אישרה אותה.