שגריר ישראל באוקראינה אלי בלוצרקובסקי נקרא היום (שני) לשיחת הבהרה במשרד החוץ בקייב, זאת בעקבות ביטול ביקור ראש ממשלת אוקראינה שהיה אמור להגיע היום לישראל. אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את ביקורו של מקבילו ולדימיר גרויסמן, משרד החוץ בקייב פרסם הודעה בה נמסר: "אנחנו בטוחים שוויכוחים פנימיים ואמוציונליים בישראל לא ישפיעו על היחסים הידידותיים באופן מסורתי בין אוקראינה לבין ישראל, שמבוססים על כבוד הדדי ואינטרסים משותפים".



עוד הוסיפו בהודעה מאוקראינה: "אנו תומכים בדו קיום בשלום של שתי מדינות עצמאיות - ישראל ופלסטין ויישוב הסכסוך צריך להיעשות רק בדרכי שלום. עם זאת, אנו מדגישים את הצורך במשא ומתן ישראלי-פלסטיני ישיר. אוקראינה, כמו מדינות נוספות החברות במועצת הביטחון ומזכ"ל האו"ם, גינתה יותר מפעם אחת את פעילות ההתנחלויות של ישראל משום שהיא מנוגדת למשפט הבינלאומי".



בהודעתה קוראת אוקראינה לנקיטת צעדים גם מצד ישראל וגם מצד הפלסטינים. "ישראל צריכה לעצור את פעילות ההתנחלויות, והפלסטינים צריכים לנקוט צעדים אפקטיביים נגד הטרור. אוקראינה קוראת בעקביות לכיבוד המשפט הבינלאומי על ידי כולם ובכל מקום כמי שחוותה את ההשלכות הטרגיות שנגרמו כתוצאה מהפרתו".



כזכור, אמש זימן משרד ראש הממשלה גם את שגרירה של ארצות הברית בישראל דן שפירו לשיחת נזיפה בעקבות המקרה, שהוביל להחלטה קשה נגד המדיניות הישראלית במועצת הביטחון, לראשונה מזה 36 שנה. דקות ספורות לאחר ההודעה הזאת, נודע כי נתניהו ביטל שיחה שהייתה אמורה להיות עם ראשת ממשלת בריטניה החדשה, תרזה מיי, שרק לפני מספר שבועות, נשאה נאום שכונה "פרו ישראלי". השיחה היתה אמורה להתקיים בוועידה הכלכלית בדאבוס. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לא נקבעה פגישה עם ראש ממשלת בריטניה, כך שלא בוטלה כל פגישה". היום כבר הודו הבריטים כי אכן נקבעה פגישה בין הצדדים.