בג"ץ דחה היום (שני) את עתירתם של שני עצירים מנהליים, השובתים רעב מזה כשלושה חודשים, לביטול צווי המעצר נגדם. השופטים פסקו כי יש להקפיא את הצווים נגד השניים, הנמצאים בסכנת חיים, עד לסיום הטיפול הרפואי בהם בבית החולים. "אין חולק כי מצבם הבריאותי של העותרים בכי רע והם מצויים בסכנת חיים ממשית", כתבו השופטים. "ברור כי בנסיבות אלו לא נשקפת כל סכנה מן העותרים בנקודת הזמן הנוכחית. בצד האמור, לא ראינו להורות על ביטול צווי המעצר המנהליים".



חוסיין אחמד מוחמד נעצר ב-8 באוגוסט, עקב חשדות לפעילות בארגון הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני, למעורבות בהנעת פעילות חבלנית ולתכנון פיגוע. לאחר שערעורו נגד הצו נדחה, פתח מוחמד ב-25 בספטמבר בשביתת רעב שנמשכת בינתיים 59 ימים. נגד אנס שדיד הוצא צו מעצר מנהלי ב-4 באוגוסט, בטענה כי "נשקפת סכנה לביטחון האזור נוכח חשדות למעורבות בפעילות טרור אלימה". הוא מצוי היום ביומה ה-56 של שביתת הרעב בה פתח. השניים אושפזו בבית החולים.



בעתירה שהגישו לבג"ץ, באמצעות עורכת הדין אחלאם חדאד, טענו כי נוכח ההחמרה במצבם הרפואי והסכנה הממשית לחייהם, לא נשקפת מהם עוד כל סכנה. לפיכך, התכלית המניעתית של מעצרם המינהלי אינה מתקיימת עוד - ויש להורות על ביטולו. בתגובה לעתירה, היא לא חלקה על כך שמצבם הרפואי קשה, כי נשקפת סכנה לחייהם וכי לכן בנסיבות אלו לא נשקפת מהם עוד סכנה בנקודת הזמן הנוכחית. ואולם התנגדה לביטול הצווים ותחת זאת הסכימו להתלייתם, כך שאלה לא יופעלו כל עוד העותרים יוותרו באשפוזם.



השופטים, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל, שמעו את נציגי השב"כ ושוכנעו כי החשדות נגד מוחמד ושדיד "מבוססים כדבעי". הם החליטו להורות על התליית הצווים, על פי המתווה שנקבע בעניין מוחמד עלאן, ששבת רעב במשך 65 ימים. גם אז קבעו השופטים כי הצו נגדו יוקפא וכששוחרר מבית החולים – נעצר שנית. מוחמד ושדיד כבר הודיעו כי הם אינם מסכימים להתליית הצווים ועומדים על דרישתם כי אלה יבוטלו כליל, וכי הם ממשיכים בשביתת הרעב.