הדתה בצה"ל? הורים לחיילות העוברות טירונות בבסיס צאלים טוענים היום (שני) כי במהלך סוף השבוע האחרון, בעת שבבסיס שרר מזג אוויר סוער וטמפרטורות נמוכות מאוד, התלוננו הטירוניות כי הן לא הורשו להדליק תנורי חימום בגלל חילול שבת. אחת האימהות סיפרה לניר דבורי בחדשות 2: "עם כל הכבוד לחילול השבת, בריאות החיילים היא ערך עליון. זה טיעון בלתי קביל מטעם הסגל והמפקדים".



החיילות שלא חזו את הטמפרטורות נכון לא הדליקו תנורים לפני כניסת השבת. לאחר שהטמפרטורות צנחו, הן ביקשו לחמם את המתחמים בהם שהו, אולם לטענותיהן סגל הפיקוד לא הרשה להן, מאחר והדלקת תנורים במהלך השבת נחשב לחילול שבת.



בסיס צאלים שבדרום נמצא בשטח פתוח והדבר יוצר תנאי מזג אוויר קשים גם בקיץ אך במיוחד בחורף. בשלב מסוים ביקשו הטירוניות לחבר את המיטות באוהלים, במטרה לישון יחד ולחמם אחת את השנייה באמצעות חום הגוף אולם לטענות ההורים, הבנות סורבו גם לזה בטענה שמדובר בפגיעה "בסוגיה הקשורה בשילוב הראוי בצה"ל".



מדובר צה"ל נמסר: "טרם פתיחת המחזור וכחלק מתהליך קליטת החיילות, התבצעו בדיקות קפדניות וטיפולים על מנת להבטיח את כשירותם של האוהלים והכיתות בבסיס. לכל החיילות חולקו אמצעי חימום ושקי שינה נוספים. בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים ולאור תקלה בשני תנורי חימום, ניתנת לחיילות האפשרות לישון בכיתה ממוזגת. כמו כן, הוזמן גורם מקצועי לטיפול בבעיית התנורים התקולים".