תחקיר "עובדה" הערב (שני) חשף כיצד נוצרו קשרי החברות בין פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, לבין עורך הדין רונאל פישר. בתחקיר מספרים קולגות לשעבר של דוד כיצד הפרקליטה המוערכת נפלה ברשת של פישר, ועד כמה השפיע הקשר ביניהם על החלטות מקצועיות שקיבלה. 



נאווה פישר, פרקליטה בכירה, סיפרה על אירוע בו חזרה למשרד בשעה 23:00 לקחת חומר, ושמעה את קולותיהם של רות דוד כשהיא במשרדה עם פישר, במה שלדבריה הייתה חגיגת אלכוהול. "זה לא היה נוח, כאילו הרגשתי שזו סיטואציה שאני לא מכירה. לא רגילה ששותים אצלנו בירות במשרד. מה הקשר שלך עם האיש הזה? תהיתי. זו סיטואציה שהובילה לדברים רעים, שם פרצו הדברים הראשונים".



בתחקיר סופר כי הפגישות ביניהם היו בתדירות יומיומית. הוא קנה לה מתנות שונות: "כל החדר שלה היה סחלבים", אמרה פרקליטה בכירה שעבדה איתה. נאווה פישר תיארה את תהליך ההתקרבות ביניהם ותהתה: "מה חשבת לעצמך כשקיבלת את המתנות האלה? הרי את יודעת שאת יושבת על הברז הכי חשוב בפרקליטות הישראלית". בתשובה לשאלה האם ייתכן שלמרות המתנות שיקול דעתה נשאר 'נקי', אמר אחד המרואיינים: "אין המצאה כזו, זה לא עובד ככה. ברגע שאתה מקבל מתנות משוא הפנים באופן אוטומטי נכנס למשחק".



לפי התחקיר, פישר נהג להתפאר בקשריו עם הפרקליטה וניצל אותם על מנת לצוד לקוחות: "אני מדבר איתך על יחסי חברות ביני לבין פרקליטת המחוז", סיפר למקורביו. אחד התיקים בהם נראו ההשלכות המובהקות של הקשר בין השניים נגע לייצוגו של איציק רוכברגר, לשעבר ראש עיריית רמת השרון. אדם שהיה בכיר בעירייה באותה תקופה סיפר כי "יום אחד שאלתי אותו מה קורה איתך ועם החקירות והוא אמר לי תראה, יש לי עורך דין, רונאל פישר, והוא דואג שתמיד התיק שלי יהיה בתחתית הערימה". 



יואב סגלוביץ, שעבד עם רות דוד על פרשות רבות, סיפר שהורגש כי הפרקליטות לא מעוניינת לקדם את הטיפול בתיק: "זה היה תיק שהפרקליטות הרגיזה אותי. הסתבר לי שלפרקליטות יש כוונה לגנוז את התיק, והתנגדתי מתוך ידיעה שיש בתיק הזה ראיות חזקות". יש לציין, כי רק אחרי שרות דוד עזבה את הפרקליטות הוגש כתב אישום נגד רוכברגר והוא הורשע בגינו.