שיתוף פעולה ראשון בין שני הרכבי ענק הוא תמיד דבר מעניין. והנה זה קורה לנו כאן בארץ. שני ההרכבים הבינלאומיים על במה אחת: "ספיריט אוף דה דאנס" ומיומנה, במופע חדש שנקרא Together. 

"ספיריט אוף דה דאנס" היא להקת מחול אירית מהמובילות בעולם, שזכתה בתשעה פרסי גלובל, בהם פרס הכוריאוגרפיה הטובה ביותר וההפקה הבינלאומית הטובה ביותר. הם מחזיקים צוות רקדנים מהמוכשרים בעולם, ורמת הדיוק בריקודם וצעדיהם מותירים את הקהל פעור פה עם טעם ענק של עוד. יותר מ־25 מיליון איש צפו במופע שלהם ברחבי העולם. 
"המופע", מספר בועז ברמן, ממייסדי מיומנה והמנהל האמנותי שלה, "בנוי מחלקים של 'ספיריט אוף דה דאנס', חלקים של מיומנה וקטעים חדשים שאנחנו יוצרים ביחד פעם ראשונה למופע הזה". 

לא קשה לאחד שני סגנונות שונים?
"הקצב והסגנון המאוד ספציפי של הריקוד האירי בשילוב הקצב והריקוד של מיומנה משלימים האחד את השני ותומכים אחד בשני לתוצאה חזקה".
מאז שהוא זוכר את עצמו, היה ברמן מוזיקאי. "אני נגן כלי הקשה, כותב ומעבד", הוא מספר. הוא ניגן ועבד עם אמנים רבים בארץ ובעולם, בהם יהודה פוליקר, גידי גוב, שלמה גרוניך, יהודית רביץ ודיוויד ברוזה. "את מיומנה הקמתי יחד עם אילון נופר לפני 20 שנה", הוא מספר. "מאז ועד היום מיומנה מייצרת מופעים בארץ ובעולם. זה לא מובן מאליו: אנחנו גוף פרטי שאינו נתמך". 

בועז ברמן, המנהל האמנותי של מיומנה. "הגיע הזמן לשינוי". צילום: יח"צ
ועכשיו, כאמור, שיתוף פעולה עם "ספיריט אוף דה דאנס" ובו דיאלוג מסקרן בין שתי הקבוצות. המופע Together הוא מפגש פסגה של שתי להקות מובילות ויוצר רגעי קסם, המלווים באנרגיה מתפרצת על הבמה. סיבוב ההופעות יתחיל ב־48 הופעות בישראל וימשיך מפה לסיבוב הופעות בינלאומי. "קיבלנו פנייה מגלים הפקות, שמביאים לארץ את ספיריט", משחזר ברמן. 
 
"הסגנון, המוזיקה והקצב מאוד מדברים אלינו, וחשבנו שהחיבור יכול להיות מעניין ומפרה מאוד. אנחנו מאוד אוהבים שיתופי פעולה, מנהלי ספיריט חשבו אותו הדבר, וכך החלטנו לעשות מעשה". 
הרסו את בית מיומנה ביפו, וכל האזור נכנס לשיפוץ מסיבי. מה קורה איתכם? 
"מיומנה כרגע במשא ומתן על בית חדש. הבית הישן, כשמו כן הוא, ישן - ומילא את תפקידו ב־18 השנים האחרונות כאבן דרך משמעותית ליצירה והתפתחות הלהקה. הגיע הזמן לשינוי, ואנחנו בעיצומו. בינתיים אנחנו משתמשים בחדרי חזרות, וכרגע מעלים מופע חדש במדריד, שעליו עבדנו אשתי ואני בשנה האחרונה". 

הופעות: 6.2, איירפורט סיטי; 7.2, פתח תקווה; 8.2, ראשון לציון; 9.2, באר שבע; 10.2, גן שמואל; 11.2, הרצליה