"הצונאמי המדיני": מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, יישא היום (רביעי) אחר הצהריים (שעון ישראל) נאום שבו יציג חזון אמריקני לדרך שבה יש לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני. הנאום יציג קווי יסוד להסדר הקבע שלפי ממשל אובמה יביאו לשלום באזור. מדובר בנאומו האחרון של קרי לפני סיום תפקידו במסגרת הממשל היוצא. 

בירושלים, שמתמודדת עם רצף האירועים האחרונים שיוצרים לחץ מדיני משמעותי (בשיאו, החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות), החשש הוא כי העקרונות שיציג קרי לגבי גבולות, פליטים, ירושלים ונושאי ליבה נוספים שמצויים במחלוקת יאומצו על ידי גורמים מדיניים. בפרט, קיים חשש כי הם ישמשו את שרי החוץ בוועידת פריז לשלום שתתכנס ב-15 בינואר. 
לאחר ההחלטה במועצת הביטחון אמר קרי: "בארבע השנים האחרונות ביליתי אינספור שעות עם הישראלים ועם הפלסטינים, ובמדינות באזור ובעולם כדי לבחון דרכים לקידום השלום". בימים הקרובים אני אשתף במחשבותיי המפורטות לגבי הדרך להתקדמות בתהליך השלום בהתבסס על ניסיוני בארבע השנים האחרונות". 

הנאום בא בזמן של מתקפות חסרות תקדים של ממשלת ישראל על הממשל האמריקני המכהן, בעקבות החלטתו של הנשיא אובמה שלא להטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון בנוגע להתנחלויות. "זה היה מחטף מביש של ממשל אובמה", אמר מפורשות נתניהו. השגריר בארה"ב רון דרמר תקף בחריפות בתקשורת האמריקאית את אובמה ואמר כי הם ישתפו פעולה עם טראמפ כדי להוכיח שהנשיא המכהן קידם אקטיבית את החלטת מועצת הביטחון.