אני אוהבת את חנוכה ומקפידה להכין סופגניות פעם או פעמיים במהלך החג. נכון, הכנת הסופגנייה דורשת מאמץ וגם ידע של הטכניקות, הטיפים והסודות לקבלת סופגנייה אחידה, עגולה ויפה עם פס לבן שחוצה אותה לרוחבה. צריך מיומנות כדי לטגן אותה כדי שתהיה זהובה משני צדדיה בלי להשחים אותה יתר על המידה, ובלי שתתקבל בועת אוויר שיוצרת מעין חור ענק במרכזה.

מלבד הסופגניות, בחנוכה יש מי שמעדיף להגיש דונאטס, ויש מי שמכין את הקרונאט - קרואסון שמעוצב בצורת דונאט. הפעם בחרתי להציע לכם מתכון נפלא להכנת קרונאט, שיזכה אתכם במחמאות מקיר לקיר.

ואחרי שהכנתם את הקרונאט, אני מציעה לכם להשתמש בכל שאריות הבצק, על צורתן המוזרה. התפיחו וטגנו אותן בשמן החם כפי שהן. פעולות אלה מקצרות את הזמן הנדרש ללישה חוזרת של הבצק ולעיצוב הסופגניות, פתרון נפלא לכל השומרים על הגזרה והסופרים קלוריות.

שאריות הבצק המטוגנות. צילום: פסקל פרץ-רובין
שאריות הבצק המטוגנות. צילום: פסקל פרץ-רובין


כך תגישו על מגש רחב סופגניות עגולות, דונאטס מצופים, קרונאטים וערימה שלמה של פיסות בצק מטוגנות, מצופות בשוקולד או מגולגלות בסוכר. ובקינמון.

טיפסקל: במקום להכין את בצק הקרונאט לבד, אפשר לחסוך בזמן ולרכוש חצי ק"ג בצק עלים שמרים מוכן.


קרונאט


החומרים (ל-18-20 יחידות, תלוי בגודל הקרונאט):
2 כוסות קמח לבן מנופה
2 כפות סוכר
1 כף גדושה שמרים יבשים
1 כוס חלב או מים
1 כף סוכר או דבש
30 גרם חמאה רכה
1 כפית מלח

לקיפול:
160 גרם חמאה
שמן לטיגון
קרם פטיסייר מוכן

בדרך להכנת הקרונאט. צילום: פסקל פרץ-רובין
בדרך להכנת הקרונאט. צילום: פסקל פרץ-רובין


לציפוי:
1/2 כוס אבקת סוכר מדוללת במעט מים או במיץ תפוזים או רויאל אייסינג לבן מוכן (להשיג בחנויות המתמחות)

לעיטור:
1/2 כוס סוכר, אפשר להוסיף 1/2 כפית קינמון

אופן ההכנה:
1. בקערת מערבל עם וו לישה מניחים את כל החומרים ולשים כ־8־10 דקות, עד שנוצר בצק יציב ולא דביק. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים לקירור ל־8 שעות או למשך הלילה.
2. מרדדים את החמאה המיועדת לקיפול בין 2 ניירות אפייה לצורת מלבן בגודל של כ־12X15 סנטימטרים ושומרים במקרר עד השימוש.
3. מרדדים את הבצק למלבן בגודל של 15X25 סנטימטרים. מניחים על חצי ממנו את מלבן החמאה. מקפלים את הבצק לחצי ומסובבים אותו, כדי שתפר הקיפול יהיה כלפי הגוף.
4. מרדדים ומקפלים את הבצק לשלוש: מקפלים צד אחד עד האמצע ומעליו את הצד השני. עוטפים בניילון נצמד ומקררים למשך כחצי שעה.
5. לאחר חצי שעה מרדדים שוב ומקפלים משני הצדדים פנימה, כמו ספר. עוטפים בניילון נצמד ומקררים למשך 3 שעות. על הבצק להיות קר מאוד.
6. מרדדים בפעם האחרונה. חוזרים על הקיפול לשלוש: מקפלים צד אחד עד האמצע ומעליו את הצד השני. עוטפים ומקררים למשך כחצי שעה. הבצק מוכן לעיצוב.
7. מרדדים את הבצק לעובי 1.5 סנטימטרים. קורצים עיגולים בעזרת כוס וקורצים עיגול קטן נוסף באמצע. מתפיחים את חישוקי הבצק הגדולים ומטגנים בשמן חם (טמפרטורה מומלצת לטיגון: 180 מעלות). מניחים על נייר סופג. מצננים.
8. אפשר למלא את הקרונאט בקרם פטיסייר מוכן ולצפות בגנאש שוקולד או ברויאל אייסינג מוכן. אפשר גם סתם לגלגל בסוכר או לחשוב על מילוי וציפוי אחר. זה הזמן להשתולל.