אין ספק שוויקיפדיה הפכה להיות אחד ממקורות המידע החיוניים ביותר לגולשים בארץ ובעולם. עבודות רבות של תלמידים בבתי הספר מסתמכות ישירות על הערכים, אנשים רבים שרוצים לדעת מושג מסוים, פשוט נכנסים אליה, ומתחילים להקליק. לכבוד סוף שנת 2016, מפרסמת האנציקלופדיה את הנתונים שעניינו אותנו, ומסתבר כי הרבה מאוד אנשים חיפשו את הערך של הנשיא לשעבר, שמעון פרס ז"ל, שנפטר השנה. פרס קיבל כחצי מיליון קריאות של גולשים, שהעמיקו את הידע שלהם לגביו. במקום השני, באופן מפתיע, נמצא הערך "ישראל", ובמקום השלישי, רחוק מאוד משני הנושאים הראשונים, נמצאת סדרת הטלוויזיה "תאג"ד".



"דונלד טראמפ", שנמצא במקום הרביעי, שודרג לאורך השנה מערך צנוע בהיקף של אלף תווים להיקף של 50 אלף תווים ותוכנו נערך מחדש 582 פעמים.


במקומות החמישי עד העשירי נמצאים לפי הסדר "משחקי הכס" (סדרת טלוויזיה), ארצות הברית, מדינות לפי אוכלוסייה, דרגות בצה"ל, יצחק רבין ז"ל, שזכה לעליה מהותית בציפיות בסמוך ליום השנה להירצחו והשיח על הפסקת מימון העצרת לזכרו, ובנימין זאב הרצל. הערך "בנימין נתניהו" נשאר מחוץ לרשימת עשרת הערכים המובילים ודורג במקום ה-11 עם פער של 9,000 קריאות כדי להיכנס לרשימה.



לדברי מיכל לסטר, מנ"כלית ויקימדיה ישראל, מניתוח הצפויות נחשף השימוש של ויקיפדיה במערכת החינוך. התלמידים נחשפים למידע מערכים המשולבים בתוכנית הלימודים כמו: בן גוריון, מערכת השמש, קערת הסדר, הטבלה המחזורית ועוד. בנוסף אנו רואים שהציבור הרחב לומד על נושאים ההופכים לאקטואליים כמו הערך סלמונלה שנצפה פעמים רבות בתקופה הסוערת סביב הפרסומים על הרעלות מזון, יהדות קונסרבטיבית ופרשת ילדי תימן.



בשנה האחרונה נצפו בוויקיפדיה העברית 512,564,440 דפים, בכל יום בממוצע נצפים 1,525,489 דפים, נעשות 20,676,148 עריכות ונכתבים 45 ערכים חדשים. מספר העורכים הפעילים בישראל עומד על 760 בחודש מתוכם 150 פעילים מאוד, זו עלייה של 20% לעומת השנה הקודמת ומנוגד למגמה העולמית של ירידה של 1% בעורכים הפעילים.