כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי) נגד בלאל רזאינה, פעיל גדודי עז א דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס ואחיו של אחד מבכירי הארגון ברצועת עזה. רזאינה נעצר כאשר הוא חצה את הגדר בגבול שבין רצועת עזה לישראל ונלקח לחקירה, בה מסר פרטים רבים על פעילותו במסגרת הארגון, על פעילי טרור רבים נוספים ועל פעילות אחיו ומבוקשי חמאס נוספים במהלך מבצע צוק איתן.



"החקירה בשב"כ העלתה כי בלאל נמנה על גדודי "עז א דין קסאם" - הזרוע הצבאית של חמאס" נמסר מהשב"כ. "במסגרת זו היה מעורב בפעילות טרור ענפה מטעם הארגון, אשר כללה, בין השאר, אימוני צליפה, שמירות חמושות וחפירת מנהרות" מסר גורם המקורב לחקירתו של העצור.



בנוסף לכך, במהלך חקירתו סיפר בלאל, כי מרבית פעילותו בשנים האחרונות, הייתה בתחום המנהרות וכמלווה לאחיו מצטפא ראזינה, ראש מנגנון בטחון הפנים של החמאס בצפון רצועת עזה. "הוא סיפק מידע רב על תוואי מנהרות בצפון רצועת עזה, ועל שיטות הפעולה של חמאס בחפירת מנהרות" הוסיף גורם בשב"כ. "גם בשטח של בית משפחתו נחפרה מנהרה המובילה למנהרות רבות באזור ואשר משמשת, בין היתר, כמחסן אמצעי לחימה" סיפר הגורם.



בחקירה הוכח: פעילי טרור ניהלו את צוק איתן מבית חולים



בשב"כ נצלו את ההזדמנות ובחקירה נוספת סיפק בלאל מידע על מוצבים שונים של החמאס, על פעילותו כצלף בחמאס וכן על פעילי טרור נוספים בחמאס ובארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. עוד התברר כי במהלך מבצע "צוק איתן" הסתתרו אחיו ובכירי חמאס נוספים בבית החולים "כמאל עדואן" ברצועת עזה ומשם ניהלו את הלחימה. "בלאל עצמו שימש במהלך מבצע 'צוק איתן' כשליח להעברת מסרים בין אחיו לבכירי חמאס. בנוסף עלה, כי בכירים בביטחון הפנים של החמאס ניהלו את הלחימה מבתי אזרחים" נמסר מהשב"כ.



"המידע שעלה בחקירתו בשב"כ, אודות השימוש שעושה חמאס במבנים אזרחיים לצורך קידום פעילות טרור, מהווה דוגמא נוספת להפרות חוזרות ונשנות של כללי המשפט הבינלאומי המבוצעות על ידי החמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה. המידע שהתקבל בחקירה, יחד עם המידע שהתקבל בחקירותיהם של פעילי חמאס נוספים שנעצרו בשנה האחרונה, ממחיש את המאמצים הרבים שחמאס משקיעה במסגרת הכנותיה לעימות צבאי עם ישראל".