תשעה קבין של שכול סלבריטאי ירדו לעולם, ושנת 2016 גזלה לפחות 8.9 מהם. עוד לא הספקנו להניח לליאונרד כהן, לפרינס ולדיוויד בואי לדרכם, והלכו מאיתנו גם עורכת הווג האיטלקי פרנקה סוזאני. וגם, אה נו, שמעון פרס. אחרון המצטרפים לתוגת שנת 2016, שנדמה כאילו נאחז בקללתה של השנה הזאת בציפורניו, מנצל את שרידי הימים האחרונים כדי לעזוב את העולם, הוא לא אחר, כמובן, מג'ורג' מייקל, זמר הפופ, דינוזאור מעורר יראה מהתקופה ומהליגה של מייקל ג'קסון זכרו לברכה ומדונה.



אחד מהגדולים האלו שחשבנו שיהיה פה לנצח ופעם בעשור יעשה איזה קאמבק מנומנם להמונים. אך לא עוד. ג'ורג' מייקל היה זמר נהדר, פרפורמר ואושיית פופ וסלבריטאות עסיסית ומלאת רגעים פראיים וזכורים לשמצה. לצד זה, הוא גם היה אייקון אופנתי מסקרן, נצר לתקופה שבה זמרים לא ששו לחלוק את המיניות שלהם עם העולם, אך יכולנו להרגיש בבחירות האופנתיות הנועזות שלהם שהם דיוות מופלאות שלא נפלו לגמרי על הצד הסטרייטי של הסנדוויץ'. כדי לחגוג את חייו של הזמר, נסגור בלחישה פזיזה של כמה מרגעי האופנה המדוברים ביותר שלו, שכנראה לא נוכל לשכוח.



הזקן המדוגם


למרות שהקונספט של זקן יצא ונכנס במהלך השנים מהפוקוס של עולם האופנה, היה נדמה כאילו ג'ורג' מייקל לא היה מוכן לראות את עצמו בלי שיער פנים באורכים שונים. באמת, אנחנו לא חושבים שאפשר לאתר תמונת פפרצי או אפילו עטיפת אלבום שלו, שבהם שיער הפנים לא משחק תפקיד ראשי ומשמעותי בעלילה. בשנות ה-80 הייתה זו רעמת שיער שופעת ובהירה שלוותה במעין זיפים אקראיים, אך החל משנות ה-90 החל ללוות את האדון מייקל, כמו צל משונה, זקנקן צורני מדוגם ומוקפד. לא מדובר ברגע אופנה אנין במיוחד, אבל אי אפשר שלא להעריך את העקביות.



שמר על עקביות עם הזקן. עטיפת האלבום Ladies & Gentlemen. צילום: יח"צ



נפל ברשת


תקופתו ככוכב הנערות בלהקת וואם! בשנות ה-80 בהחלט סיפקה רגעי אופנה שנויים במחלוקת – החל מחולצות בטן (יותר נכון, גופיות בטן) שנשאו את שם הלהקה, ועד מכנסונים לוהטים בצבע לבן. נכון, אלו היו בהחלט שנים של אופנה מפוקפקת למדי, אבל אפילו בים המראות המגוונים של האייטיז בלט הסגנון השובב ונוטף המיניות של הצמד. ואני נשבעת לכם שהייתה שם גם גופיית רשת בשלב מסוים.



הסגנון השובב ונוטף המיניות בלט. הצמד וואם! צילום: יח"צ



הקליפ עם הדוגמניות


אחת מהתרומות הבלתי ניתנות להדחקה של האדון מייקל לטובת עולם האופנה הוא הווידאו קליפ הכל כך אייקוני שלו לשיר Freedom! '90. את הקליפ, שביים דיוויד פינצ'ר, עיטרו שלל דוגמניות - סינדי קרופורד, נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, כריסטי טרלינגטון וטטיאנה פטיץ'. בחודש ספטמבר האחרון יצר מגזין ווג רימייק מחווה לקליפ האדיר הזה, כדי לציין 26 שנים ליציאתו. הפעם השתתפו בו ענקיות הדוגמנות אנה אוורס, אירינה שייק, ג'ואן סמולס ואדריאנה לימה. אגב, כשנתיים לאחר שהוציא מייקל את הקליפ לשיר Freedom! '90, הוא שחרר לאוויר עולם ה־MTV קליפ נוסף שכולו דיוות דוגמנות- הקליפ לשיר Too Funky, בו השתתפו טיירה בנקס, לינדה אוונג'ליסטה ואפילו סטלה עמר הישראלית.



אחת התרומות הבלתי נשכחות לעולם האופנה. לינדה אוונג'ליסטה בקליפ Freedom! '90. צילום מסך



עור עולה בבוקר


ג'ורג' מייקל אהב עור, בעיקר מעילי עור. הוא הרבה להצטלם איתם להפקות בעיתונים ואף שילב תמונה שלו ספק מרחרח מעיל עור ספק סוגד לו, עבור האלבום Faith. מייקל, שתמיד הקפיד לשחק על הגבולות שבין מראה גברי מחוספס לנער קבינה נחשק ומשורבב שפתיים, אהב להפגין את הצד האופנתי שלו באמצעות חליפות חזקות, אלמנטים מעור ואפילו, לרגעים, עגילי צלב. בכלל, אביזרים כמו כפפות, שרשראות מטאליות ושעונים, היו חביבים מאוד על הזמר, שהקפיד לשלב אותם, בעיקר אחרי שנות ה-90, עם פריטי לבוש מונוכרומטיים יחסית.



אהב עור. ג'ורג' מייקל במופע הנעילה של אולימפיאדת לונדון, 2012. צילום: רויטרס