ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך לחקירה פלילית. היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה להתחיל בחקירה נגד רה"מ, שמועדה יתואם עם נתניהו בימים הקרובים. מגורמים המעורים היטב במקרה נמסר כי הוא ייחקר בשתי פרשות עיקרית, כשהמרכזית ביניהן היא חמורה במיוחד. 



פרטי החקירה העיקרית הם חסויים. לא מדובר באחת הפרשיות המוכרות לציבור, המגובות בראיות. היועמ"ש יכין בימים הקרובים הודעה מסודרת לציבור הרחב, בה יפרט על כך כי חיכה, לדבריו, לראיות ממשיות שיצדיקו חקירה משמעותית וצולבת. בעקבות כך, הוא הורה לחוקרים המשטרתיים להתמקד בפרשה העיקרית ולא במשניות לה. מהמשטרה נמסר כי "העיכוב לא היה מוצדק". 



עוד נודע כי במסגרת אותה חקירה, ככל הנראה תיכלל גם הבדיקה שנעשתה סביב כספים, מתנות ותרומות שקיבל נתניהו לכאורה בניגוד לחוק, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין. חלק מאותם כספים או תרומות נרשמו בחשבונות הבנק של משפחת נתניהו. על פי החשד, הכספים והתרומות שהתקבלו נרשמו על שם גורמים אחרים, אולם הנהנים הבלעדיים מהם היו בני משפחתו של ראש הממשלה. 



נבהיר, כי לא מדובר בפרשת הצוללות או בבדיקות אחרות שכבר פורסמו, כי אם באותה פרשה שבחודש יולי אישר מנדלבליט את פתיחתה.



ממשרד היועמ"ש נמסר: "בעקבות הפרסומים הערב בנוגע לבדיקה בעניינו של ראש הממשלה - הרינו להבהיר כי לא נוכל להתייחס לפרסומים, וזאת מטעמים ברורים כאשר הבדיקה תלויה ועומדת, ואין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען בפרסומים. יודגש, כי משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה. עד אז, כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד". 



כזכור, ישנן מספר פרשות סביב ראש הממשלה אשר בענייניהן מתקיימת בדיקה משטרתית. כבר לפני כחמישה חודשים מסרו גורמים במשטרה כי "לא יהיה מנוס" מביצוע חקירה שכזו. ככל הנראה, בני משפחה נוספים של נתניהו ייחקרו גם הם.



באותה תקופה, אישר רשמית היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי מתבצעת בדיקה משטרתית בעניין חדש בו חשוד ראש הממשלה נתניהו. "היועץ המשפטי לממשלה ער לחשיבות בהבאת הדברים לידיעת הציבור", נכתב בהודעה, אשר אינה פירטה את טיב החשדות.



"בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. בסיומם, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה בנושא", נכתב אז בהודעה.



כפי שדווח בעבר, מדובר ככל הנראה על חשד להלבנת הון בהיקף גדול, לכאורה, בו מעורב גם גורם בכיר מתחום המשפט. כאמור, המשך החקירה תלויה בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה.