הנטייה האנושית היא למצוא חידושים והמצאות, והשנה הזאת סיפקה לנו את הדברים האלה קצת אחרת. הנהייה הטבעית שלנו היא לצוד אחר טרנדים ורעיונות חדשים מחוץ לקופסה, ואפשר להגיד ששנת 2016 סיפקה במידה רבה את הרעב הבלתי נדלה הזה ואת תחושת הסקרנות של הצרכנית הישראלית, כל זה בצמוד לחיבור הבלתי מעורער לעולם המערבי.



כל אחת רוצה להיות מהירה יותר, חזקה יותר, וגם יפה יותר. החידושים וההמצאות של השנה האחרונה ואלו שעוד עתידים לבוא, ללא ספק הופכים את האישה הישראלית למשודרגת יותר, ולאחת שבידיה היכולת לקחת את העולם בשתי ידיים ולנכס אותו לעצמה.



תהיי שועלה בעור של כבש


השנה התאפיינה, בין היתר, בכניסתו של המותג הישראלי היקר ביותר בתחום האופנה. בית האופנה לעור Cumaletro (מלטינית: "כמו עור שני") של המעצבת והאמנית אלונה ברונשטיין, נולד השנה, ואיתו קולקציות מרהיבות של בגדי עור לנשים, הוט קוטור, בתפירה אישית, עם מחירים שמגיעים גם ל-12,000 שקל.



המחירים הגבוהים הם תוצאה של חומר הגלם הייחודי שאין בארץ: הבגדים עשויים לא מעור של פרה, אלא מעור כבש.



קומלטרו. צילום: רון קדמי



הסלבריטאיות לא רק לובשות, הן גם יוצרות


לאורך כל השנים נשאנו עינינו לארה"ב, אך בקצב הזה, אולי יגיע יום וארה"ב תישא את עיניה אלינו. חברת "בלטו", שהוקמה בשנת 2015, הפכה במהירות לחנות האון-ליין לממכר תכשיטים הגדולה בישראל. בחנות המקוונת המושקעת של החברה, ניתן לרכוש תכשיטים מכסף סטרלינג או בציפוי זהב במחירים סבירים בהחלט, במיוחד בתקופת הסיילים הנוכחית. 



בשנה החולפת עלינו לטובה, כנראה בהשראת קולקציות הבשמים ההוליוודיות, הימרו ב"בלטו" על מהלך אסטרטגי מפתיע, בו נתנו לכוכבות הישראליות לעצב ליין תכשיטים משלהן. מי שעשתה את הסיפתח, הייתה לא אחרת מאשר הדוגמנית אסתי גינזבורג, שהוכיחה שהיא יותר מקולב. בהמשך הצטרפו אליה זוכת העונה השביעית של "האח הגדול", שי מיקה, וכוכבת הילדים עדי ביטי. בעקבות התעוזה וההצלחה הגדולה של המותג, בקיץ האחרון הצטרפו לחברה פרזנטוריות נוספות, שתי נשים שהן גם אייקון - נטע אלחמיסטר ונועה בני, והיד עוד נטויה.



אסתי גינזבורג ל"בלטו". צילום: רון קדמי



חדשנות ברוח של פעם - גבות, ריסים ומה שביניהם



YUMI LASHES


טכניקה ייחודית להרמת ריסים שמשתמשת בריסים הטבעיים. היא כוללת סירוק, סידור, הרמה וקיבוע של הריסים. כשלב אחרון, צביעה של הריסים שמדגישה אותם. הפעולה נמשכת כ-40 דקות בעיניים עצומות, והאפקט יכול להחזיק מעמד לכל אורך חיי הריסים, עד כשלושה חודשים.



עלות הטיפול: 250-400 שקלים, תלוי היכן תבצעי את הטיפול.  



פיגמנטציה טבעית של הגבות 


גבות 3D - תהליך שמוצע כיום רק בקליניקה של Boudoir בנווה צדק בתל אביב. הפרוצדורה מגיעה מצרפת, והיא עובדת על עיצוב ופיסול הגבות באמצעות פיגמנט לתוצאות חצי-קבועות. הטיפול ממלא גבות דלילות, מסדר אותן וצובע אותן. התוצאה, כאמור, נראית טבעית, אך יש צורך לחזור על הפעולה אחת למספר חודשים. 



שיטה זו מתאימה כאלטרנטיבה לאיפור קבוע של הגבות. 



עלות הטיפול: 380 שקלים. 



חימר ירוק


החימר הירוק מגיע בתצורת אבקה, ועובד על עיקרון דומה לבוץ של ים המלח: מוהלים כף אבקה במים, ממתינים לפחות חצי שעה עד שהאבקה הופכת למשחה, ולאחר מכן מורחים על הפנים. ברגע שהמסיכה מתייבשת ניתן לשטוף אותה. החימר סופח רעלנים ולכלוך מהפנים, ומזין אותם בויטמינים ומינרלים שמצויים בחימר, שמקורו בצרפת. 



מומלץ לעשות את הטיפול פעם בשבוע. יש צורך להשתמש בכמויות שוות של אבקה ומים ולערבב אותם, עד להיווצרות המשחה. החומרים הפעילים מתחילים לפעול רק כשהאבקה באה במגע עם מים. 



יש אסכולה שמייחסת אזורים שונים בפנים לאזורים בגוף, כך שאם אזור מסוים מתייבש לאט יותר מאזור אחר, זה כביכול מעיד כל כך שאותו אזור "מזוהם" יותר, ולכן תהליך הניקוי אורך יותר זמן.



ברמת העיקרון, החימר הירוק מתאים יותר לעור צעיר שנוטה לשמנוניות, בעוד שהחימר הלבן הוא עדין יותר, ולכן מתאים לעור מבוגר ויבש יותר. החימר הוא צרפתי, אך יש הרבה חיקויים, לכן חשוב לשמור על עירנות בעת הקנייה. עלייך לבדוק את ארץ הייצור של המוצר. במידה וארץ הייצור היא סין, דעי שמדובר בחיקוי ולא תקבלי את התוצאה המבוקשת. 



ניתן להשיג את המוצר בחנויות טבע ברחבי הארץ, והמחיר שווה לכל נפש: כ-25 שקלים לאריזה של 250 גרם. 



הרמת ריסים לדנה קמפר, לפני ואחרי. צילום: מאי גרושקה



עשי זאת בעצמך - תודי לנו אחר כך



1. ערבבי סרום עם שמן פנים בבקבוק קטן. התערובת המיימית שתיווצר, תינתן לשימוש כטיפול אנטי אייג'ינג המעודד את ייצור הקולגן בעור.


2. הקפיאי חלב בתבנית קרח. לאחר שהחלב הוקפא, עסי את פנייך עם קוביות החלב הקפואות. הטיפול הזה מעודד את חידוש התאים בפנים.


3. השתמשי במסקרה גם כאייליינר. קחי את הקצה של מברשת האייליינר ומרחי אותו בעדינות מעל העפעף.


4. האם את מוצאת את עצמך מושכת אודם בלי סוף? יש פתרון שיגרום לכך שהאודם שלך יישאר רענן לאורך זמן: מעל לאודם שכבר שמת, שימי בעדינות מעט סומק בגוון דומה. לאחר ששמת את הסומק מעל שפתייך, שימי שפתון לחות שקוף.


5. הליפסטיק שלך עומד להיגמר, אבל את נורא אוהבת את הצבע שלו ואין לך זמן לקנות חדש? הרתיחי מים, מזגי אותם לכוס, והניחי את הליפסטיק בתוך הכוס. האפקט הזה ימיס את החלקים שנראה כי כבר התקשו.


6. מתלבטת באיזה צבע של ליפסטיק לבחור? התאימי אותו לצבע של המסטיקים שאת לועסת.


7. השפריצי את הבושם האהוב עלייך על קרש הגיהוץ - החום של המגהץ "ינעל" את הריח בבגדים המגוהצים.


8. יצאת לבילוי ועלייך לקום מוקדם למחרת? השתמשי בטיפות עיניים מלחחות לפני השינה, וכך תימנעי בבוקר מאדמומיות ונפיחות.


9. האם את סובלת מנימים בולטים ואדמומיות בפנים? הניחי על פנייך שמן פנים והשאירי אותו למשך כשתי דקות. מבלי לשטוף אותו, הקציפי קרם גרגירים כשכבה עליונה, ושטפי.


10. ובהמשך לסובלות מאדמומיות ויובש בעיניים: הניחי שתי פרוסות מלפפון חתוך על שני שקיקי תה, והכניסי אותם למקרר. לאחר כשלוש שעות, הוציאי מהמקרר את המלפפונים והניחי אותם על עינייך.