שנת 2016 המפתיעה, המטלטלת ויש שגידו אפילו ה"מקוללת", מפנה היום (ראשון) סוף-סוף את מקומה ל-2017. החל משעות הצהריים (שעון ישראל) מדינה אחר מדינה ממזרח למערב מקבלת את השנה החדשה בחגיגות ובתקווה להתחלה חדשה וטובה – ובחצות מצטרפת אליהן גם ישראל.

הבליינים החלו גודשים את הרחובות המרכזיים כבר בשעה מוקדמת. "אני לא מרגיש שאני חי במדינה שיש בה המון סיבות לחגיגות, אז כשיש - אז למה לא בעצם? זה גם נותן לנו הזדמנות להרגיש חלק מהעולם הגדול, בניגוד למסר שכולם נגדנו", סיפר אריאל נורה כהן מירושלים.

חלק מהמבלים התלוננו על המחירים הגבוהים שגובים המסעדות ומועדוני הלילה בערב השנה החדשה. "המחירים תמיד יקרים, אז החלטנו השנה לשתות בבית, ורק אחרי זה לצאת למסיבה", סיפר כהן.

שער הניצחון בפריז. צילום: רויטרס


ההכנות לערב השנה החדשה בגרמניה. צילום: רויטרס


חגיגות השנה החדשה בניגריה. צילום: רויטרס


חגיגות השנה החדשה בריו דה ז'ניירו, ברזיל. צילום: רויטרס


חגיגות השנה החדשה בניו יורק. צילום: רויטרס


זיקוקין עם קבלת השנה החדשה בסידני. צילום: AFP


באזורים רבים בעולם נרשמת דריכות גדולה בחגיגות, מחשש לניסיונות של גורמי טרור לנצל את ההתקהלויות כדי לייצר אירועים רבי נפגעים. בירות אירופה החלו לתגבר את מערך האבטחה שלהן, כשתגבור מיוחד נרשם בבריסל ובברלין. דוברת הארגון לחגיגות השנה החדשה בברלין, אניה מרקס, מסרה כי "ביקור בברלין בערב השנה החדשה ככל הנראה יהיה ביקור בבירה האירופית עם מערך האבטחה המקיף ביותר". המטה ללוחמה בטרור פרסם הודעה שמזהירה ישראלים בדרום הודו מאפשרות מיידית של אירועי טרור במסיבות השנה החדשה. 



מאפיין מיוחד נוסף של ערב השנה החדשה הזה יהיה מעבר של כוכב שביט נדיר שניתן יהיה לחזות בו בשמי הארץ. השביט, C/2016 U1, יופיע היום בשמיים וצפוי להיות ניתן לזיהוי עד ה-14 בינואר. לאחר מכן הוא ימשיך במסלולו, ולא ייראה שוב בשמיי כדור הארץ לעוד אלפי שנים, לפי גורמים בנאס"א.