הורוסקופים שטרם פוענחו מבשרים את תחזית ה”לא” לשנה החדשה. ואלה הדברים שלא יקרו בשנה הבאה: שנת 2017 תהיה שנה שבה טרוריסטים לא יהרגו אנשים באירופה, באמריקה או במקומות אחרים בעולם. עוד מה שלא יקרה בשנת 2017, הוא שהפלסטינים לא יאמרו: מדוע המתנחלים לא ימשיכו לגור בינינו בהתנחלויות היפות שלהם? הרי בני דודים מדרגה ראשונה ומעלה אנו. ולנו הערבים, שטחי אדמה כל כך נרחבים, שאנחנו לא יודעים מה לעשות בהם. מובן שאיש לא ייגע בשערה משערות ראשו של יהודי אשר בחר לגור לצדנו, אבל אם היהודים חוששים מאיתנו על סמך ניסיון העבר, אנחנו מבינים אתכם. במשך שני דורות נוכיח לכם את כוונותינו האנושיות, ובינתיים יישאר המצב כמו שהוא. ואוי למי שיעז להצביע באו”ם אחרת.



מסתמן גם שקרי ואובמה לא יצטרפו לאחר פרישתם לאגודת ידידות למען ההתנחלויות. מסקרן אותי לדעת מה בכל זאת יעשה אובמה בשנה הבאה. באחד מאתרי העיתונים ראיתי שבלוח השנה שבו מחפשים עיתון מתאריך קודם, אפשר גם ללחוץ קדימה. כמו באתרי הזמנת טיסות, נניח. זאת אומרת, אם אפשר היה להעלות עיתון מינואר 2018, הייתי רוצה לקרוא אותו כבר היום. אני באמת סקרן לדעת מה אובמה יעשה.



כל כך רציתי לכתוב לפני פרישתו מאמר שכותרתו: “תודה לך, אובמה”. אני עדיין מודה לו על מה שהוא עשה עבורנו, אך באמת רציתי לכתוב תודה לאובמה על שהיה ג’נטלמן ולא יצא למסע נגד ממשלת ישראל ברגע האחרון. זה לא הלך, והיינו עדים להשתוללות זעם פתאומית.



כואב לי. מדכא. אך אני לא כועס. את הכעס אני שומר למי שבאמת צריך לכעוס עליהם, הלוא הם מנהיגי המדינות המרושעות הגודשות את עולמנו ואת האו”ם, ומנהיגי מדינות המערב שהצביעו נגדנו. אני גם לא כועס על קרי, שהקשבתי לכל מילה בנאומו הנרגש בן 72 הדקות. אני מאמין לו שפעל מתוך מה שהוא רואה כטובת ישראל. זו תפיסה דומה למה שנפוץ, למשל, במערכת “הארץ”. זו תפיסה שלפיה תקופת קרי ואובמה הפכה את לוב ושאר המזרח התיכון לגיהינום שמוטב לנו לא לנסות לחשוב אם נגיע אליו או לא.



ג'ון קרי בנאומו המדיני האחרון. צילום: AFP
ג'ון קרי בנאומו המדיני האחרון. צילום: AFP



השנה שבה הטרור זחל לכל פינה בעולם



גם זה לא יקרה השנה: מחירי הדירות לא ממש ירדו. זאת אומרת, תלוי איזה נתונים מפרסמים. מחירי הדירות אומנם יעלו לעומת מספר המשכורות שצריך כדי לקנות דירה, אבל בתנאי שלא מחשבים זאת לפי משכורות חברי הכנסת, כי אז, מחירי הדירות דווקא יורדים. רגע, אם כחלון יגלה ששיטת החישוב הזו תוכיח שמחירי הדירות ירדו, מוחו היצירתי יציע שרק כך יחושבו מחירי הדירות.



ומה קרה היום לפני שנה? דוליטל, הג’ירף שנולד בספארי ברמת גן, נפטר בגיל ארבע בלבד. עצוב, אבל הייתה גם חדשה אופטימית: בר רפאלי פרסמה באינסטגרם בדיוק היום לפני שנה שהיא בהריון. יתר החדשות היו פחות מעודדות. ב-1 בינואר 2016 התרחש ברחוב דיזנגוף בתל אביב מסע רצח של מחבל ערבי ישראלי, שתוך כדי בריחתו גם רצח נהג מונית. במינכן סגרו את הרכבת התחתית מפחד פיגוע, בפריז ביטלו את זיקוקי הדינור בגלל פיגוע, ובטיים סקוור בניו יורק צפו בשעון המודד את הדקות לקראת תחילת השנה הלועזית החדשה, תוך אבטחה כבדה מחשש מטרור שיגיע.



2016 הייתה שנה שבה הטרור זחל לכל פינה בעולם, אבל מעולם לא שמעתם את הנשיא האמריקאי אומר: טרור מוסלמי. ובכן, היום הגענו ל־1 בינואר. זה זמן רב שהעם היהודי לא חיכה כל כך ל־20 בינואר.