כמעט שבוע חלף מהיום בו הודיע ועד הסגל האקדמי של המסלול האקדמי במכללה למינהל בראשון לציון על השבתת הלימודים ללא הגבלת זמן ואתמול המרצים התבשרו כי בשל השביתה הם לא יקבלו את משכורתם במלואה.



"מרצים יקרים, צר לנו על הפגיעה שנגרמת בשכרכם עקב השביתה. לאור התמשכות השביתה ואי הוודאות בנוגע לקיום שיעורי השלמה, המשכורת הקרובה תשולם בהתאם לימי הגעה בפועל ושעות השביתה ינוכו בהתאמה. אנו קוראים לוועד ארגון הסגל לסיים את השביתה בהקדם, לשוב לשולחן הדיונים ולהפסיק את הפגיעה בסטודנטים ובמרצים", כך נכתב במייל שנשלח למרצים עליו חתום אגף משאבי אנוש במכללה.


"צעד דורסני ובלתי חוקי"

בתגובה להודעה לפיה המרצים השובתים לא יקבלו שכר מלא, עורכת הדין של ועד הסגל, אלינור אהרונסון, שלחה מכתב לעורכי הדין המטפלים במכללה ובה טענה לאי חוקיות המהלך: "הודעת ההנהלה כי היא מתכוונת להפחית עוד מהשכר החלקי והמולן של חברי הסגל האקדמי היא התנהלות מבישה של פורעי חוק המרשים לעצמם לעשות כבשלהם בשכרם של עובדים ולרמוס הוראות ואיסורים חוקיים". עוד נכתב כי "ניכוי שכר מלא 'לפי שעות הגעה בפועל' הוא בלתי חוקי ומהווה עבירה פלילית... צעד דורסני ובלתי חוקי זה הוא אמצעי פסול נוסף שנוקטת הנהלת המכללה בניסיון לפגוע בזכות השביתה של חברי הסגל האקדמי ולהרתיע אותם".



כזכור, השביתה מגיעה על רקע סכסוך עבודה בין הסגל האקדמי לבין ההנהלה, שבבסיסו לטענת הסגל, סירוב ההנהלה לקיים את ההסכם הקיבוצי עליו חתמה לפני כשנתיים, הלנת שכרם של המרצים, פגיעה קשה בשכרם בשנים האחרונות, ניסיון לבצע הפרד ומשול בין חברי הסגל וניסיון לפגוע בהתארגנות חברי הסגל. בנוסף, בשבוע שעבר הפגינו הסטודנטים מול בניין ההנהלה בניסיון להביא לסיום השביתה.