סביר מאוד להניח ששמעתם לפחות פעם אחת בחייכם על הסיפור של שקיעת הטיטאניק, או שצפיתם בסרט המפורסם המשחזר את הסיפור. למרות שהטיטאניק נחשבה באותם ימים לכלי השיט החזק והאמין ביותר, היא לא הצליחה לסיים את ההפלגה הראשונה שלה, לפני 104 שנים. היא שקעה ב- 15 באפריל 1912, מספר ימים לאחר שיצאה להפלגת הבכורה שלה, בעקבות פגיעה בקרחון. באסון נספו 1,517 אנשים, בהם מפורסמים רבים. 

למעלה ממאה שנים אחרי האירוע, יש מי שמנסה לנפץ את מיתוס הקרחון שפגע בטיטאניק. עיתונאי אירי בשם סנאן מולוני, שחוקר מזה שלושה עשורים את האירוע, טען כי בתמונות שצולמו לפני ההפלגה ניתן לראות בחלקה הקדמי של הטיטאניק כתם שחור באורך של 90 מטרים - במקום שבו על פי הטענות פגע הקרחון.

חוקרים שראו את התמונות העריכו כי מדובר בתוצאה של שריפה שהשתוללה באחד מחדרי הדוודים בבטן הספינה וההערכה היא שהאש בערה במשך כשלושה שבועות. ככל הנראה, צוות של 12 אנשים ניסה להילחם בלהבות, אך הן היו גבוהות מאוד ולכן הם התקשו להשתלט עליהן. כשהספינה נתקלה בקרחון, הפלדה שבבסיס הספינה היתה חלשה מאוד ולכן נוצר חור בספינה. הפרטים מוצגים בסרט של ערוץ 4 הבריטי, בשם "Titanic: The New Evidence".





הטיטאניק יצאה מנמל סאות'המפטון שבהמפשייר אנגליה, ב-10 באפריל 1912 לנמל ניו יורק, כשעל סיפונה כ-2,200 נוסעים ואנשי צוות. למקרה חירום, היא צוידה ב-20 סירות הצלה בלבד, כמות המספיקה לכמחצית מכל הנוסעים ואנשי הצוות. מדובר בכמות סירות הצלה גדולה יותר משנדרשה על פי התקנים באותם ימים.