הדוח השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) מצביע על התחזקות משמעותית של ארגון החיזבאללה שעוקף במדרג האיומים את האירני. בשנה שעברה איראן עמדה במקום הראשון וחיזבאללה עוד נראה כמו ארגון שמדמם בסוריה ומורתע מישראל. הדרמה הגדולה התרחשה במהלך השנה, במערכת הביטחון ובצה"ל ראו מעבר לגדר איך נסראללה שורד את הבוץ הסורי, ממשיך להעביר נשק משמעותי מאיראן למחסנים בלבנון ומצטייד בנשק שובר שוויון.



לראשונה מאז החל להתעצם ישראל רואה בו איום ממשי. מפקדי מחסני הנשק בארגון בלבנון כבר מזמן הפסיקו לספור את כמות הטילים הבלתי נתפסת ועברו לקטלג את הטילים על פי האיכות. התוצאות צריכות להדאיג מאוד כל אחד ואחת בישראל.



חיזבאללה מחזיק היום נשק מדויק שיכול לפגוע בכל נקודה על המפה של מדינת ישראל. חיזבאללה מחזיק ביכולות שמרתיעות את חיל האוויר הישראלי עם החמקנים שלו, שמרתיעות את זרוע הים עם ספינות הטילים שלה ומרתיע את זרועי היבשה על כל שכלולי הקישוריות שצה"ל מתהדר בהן בשנה האחרונה.



בזמן שצה"ל למד סוף סוף לדבר באותה שפה בכל החיילות חיזבאללה נלחם וצבר ניסיון מבצעי שאין אותו גם לטובי הלוחמים בסדיר. אחרון הלוחמים הסדירים בצה"ל משתחרר מהצבא בימים אלה לעומת אלפי לוחמים שמחזיק חיזבאללה בגבול הלבנוני סורי.



צה"ל יכול להכריע את חיזבאללה בימים בודדים רק אם מי שייתן את הפקודה להילחם יהיה מספיק אמיץ לתת לצה"ל לנצח. המחיר יכלול אלפים של הרוגים חפים מפשע בלבנון, בלי זה ישראל תיגרר לעימות אלים ומסוכן שיכלול מאות אבדות בצד שלנו, שליש הצפוני של המדינה נטוש ומלחמה שלראשונה מזה 44 שנה באמת מאיימת על קיומנו.



שני דברים חשובים שהציבור חייב לקחת בחשבון, האחד, צה"ל מתכונן לנורא מכל ומרחיק את העימות כמה שיותר והדבר השני, טרנזיסטור עם בטריות זו לא ההמלצה הכי טובה שתקבלו מפיקוד העורף זה רמז. אם זה הדבר היחיד שישרוד כאן, תנסו לתאר מה יקרה כשכל השאר יקרוס.



כאב הראש הגדול ביותר של מערכת הביטחון הוא צמצום הפער בהבנה של הציבור שחושב היום שחיזבאללה זה כלום ושום דבר לעומת המציאות.