שנה חדשה, מלתחה חדשה? לא בדיוק. בעוד לא מעט מאיתנו מתכננים להתפנק בחודשים הקרובים בסיילים הגדולים, אני מתכננת לשבת בבית, להדליק נר ריחני ולהסתכל בערגה וחיבה על המלתחה הכל כך קטנה (לא מבחינת מידה, לצערי) ומהודקת שיצרתי לעצמי לקראת השנה החדשה. אם הייתי מעלה לפה תמונה של המלתחה שלי, הייתם מצטמררים מהמחשבה שמדובר בארון של עורכת אופנה ותיקה: שני מעילים, חמישה זוגות מכנסי טייטס שחורים, שני ג’ינסים, ז’קט, שלוש חולצות טוניקה שחורות ועוד ארבע שמלות שחורות. לעזאזל, המונית ומקומית ככל שאהיה, נדמה שהצלחתי להרכיב את המלתחה הפריזאית המושלמת. השלב הבא - ללמוד לשרטט את האייליינר המושלם ולנהל רומן קצר טווח אך מטלטל עם גברבר צעיר בשם פרנסואה. אבל עכשיו ברצינות, לא מעט מהכתבות שיפורסמו בשבועות הקרובים ינסו לשכנע אתכן שיש בשנת 2017 טרנדים חדשים לגמרי, ושאתן חייבות למצוא את הדרך לרכוש אותם ולהשחיל אותם לארון שלכן.



אני רוצה ללמד אתכן שלוש שיטות קלות, שיעזרו לכן להפסיק לקנות - ולהתחיל להתענג על מה שכבר צברתן. מי יודע, אולי אני אפילו אעודד אתכן להתחיל להוציא מהארון קצת החוצה - לתרומה או אפילו למכירה נחמדה באתרים כמו ebay. כי בעוד מלתחה שמנה היא הכי פאסה, ארנק שמן תמיד באופנה.



1. Shop the stash - טרנד זה הוא מגמה לוהטת דווקא בקרב יוטיובריות ובלוגריות הביוטי והטיפוח. בעוד רבות מהן חוגגות ומציגות לא מעט סרטונים, שבהם נחשפים שלל מוצרים חדשים שרק יצאו לשוק, לא מעט מכוכבת הביוטי החלו להיצמד לנוהל החדש שאומר - עושים קניות, אבל לא מחוץ לבית, אלא באוסף הפרטי שכבר יש לי. כלומר, מתחילים להשתמש במוצרים שיש לנו ולנצל אותם עד תום. אני מאמינה שהמילה shop נצמדה לטרנד כדי להפוך אותו לקצת יותר כיפי. הרי סתם לקרוא לטרנד- "לסיים עד הסוף את מה שכבר הוצאנו עליו כסף" זה די מבאס. בכל אופן, לא מעט סרטונים שמציגים את הטרנד חוגגים לא מוצרים חדשים שנקנו זה הרגע - אלא מוצרים שנגמרו. את אותה אקסטזה ששמורה לשליפת מוצר חדש וגמור - שומרות כעת יוצרות הסרטונים והפוסטים לעובדה שהן סוף סוף סיימו מוצר. ללא ספק, אני מתכננת ליישם את העיקרון הזה בחיי הביוטי שלי, אבל גם בכל הנוגע למלתחה. וכשאני אומרת לסיים עד תום את הפריטים שיש לנו, אלוהים יודע שיש פריטים שזה בהחלט תקף לגביהם - אני מתכננת לתקן חורים ולהשתמש עד שהם יתפוררו בכל המכנסיים שלי ולשלוף מתחתית הארון את כל אותן חולצות טי שירט שדחפתי לשם.



2 . תיבת הפתעות - לא, אני לא מדברת על תיבה שפותחים אותה ושולפים ממנה "במפתיע" שטרות כסף לרכישת פריטים חדשים, אלא על תיבת תפירה. כן, כמו זו שהייתה לאמא ולסבתא כשהיינו ילדות. זו השנה שבה אני רוצה לעודד אותך לוותר על רכישת עוד פריט מתכלה של חברת אופנה מהירה אקראית ולהניח את המזומנים האלה למטרה מעט יותר ראויה וארוכת טווח - הרכבת ערכת תפירה קטנה, שתוכל לשמש אותך כדי לתחזק את הפריטים שנמצאים אצלך בארון. כמו שכבר כתבתי בסעיף הקודם: חוט ומחט הם הדרך הבטוחה להשמיש מחדש מכנסיים שחור קטן מבדיל בין הפיכתם לסמרטוט מטבח בפוטנציה לבין הפיכתם לפריט שאפשר להשתמש בו לפחות עוד כמה עונות.



בתיבה שכזאת מוטב שיהיו לך כמה מחטים, חוטי תפירה בגוונים שונים, משחור קלאסי ועד כמה צבעוניים בגוונים שאת נוטה להתלבש בהם, מעט פאצ'ים וחתיכות בדים שתוכלי להכניס לתוך הבגד (במקרה שהירכיים שלך נוטות לשפשופים, תפירת חתיכת בד בפנים המכנסיים יכולה להציל אותך משפשפת). ערכת תפירה כזאת אינה מיושנת, היא הדבר הכי נכון שתוכלי לעשות למען הבגדים ולמען חשבון הבנק שלך.



3. איחוד מלתחות - המושגים "בגדים ליום־יום" ו"בגדים ליציאה" הם דבר שעבר מהעולם. אין שום סיבה להקדיש כספים נכבדים לרכישת שמלות ערב או חצאיות נוצצות שתלבשי לאירוע אחד. הטרנד הנוכחי לחלוטין קורא להרכבת מלתחה שהפריטים בה יכולים לשמש אותך ביום וגם בערב, תוך חלופה מושכלת של אביזרים וקישוטים למיניהם. אגב, גם מלתחות חורף וקיץ אפשר לאחד בקלילות באמצעות מגמת השכבות - שמלות קיציות יכולות להפוך בכיף לחורפיות בליווי קרדיגן וגרביונים. מלבד נעליים ייעודיות, אין באמת סיבה שהמלתחה שלכן תהיה מחולקת ליותר מדי סעיפים ותכלול יותר מדי פריטים רק כי אתן נצמדות לעקרונות ישנים או מסרבות ללמוד להיות בעלות תושייה ויצירתיות עם השלל שלכן.