אלימות מחוץ להכרעת הדין של החייל היורה אלאור אזריה: עימותים פרצו בין תומכיו של החייל היורה לבין המשטרה שמפזרת את ההפגנות וחוסמת את התלהמות הרוחות מחוץ לבית הדין בקריה. מפגינים ניסו לתקוף היום (רביעי) עיתונאים, ביניהם את כתב ערוץ 2 דני קושמרו שאישר את התקרית והגיב "אני באמצע אירוע יש פה בלאגן גדול". 


מהומות החלו לגלוש אל תוך הכביש בצומת קפלן פינת בגין ורחוב קפלן נסגר לשני הכיוונים בעקבות הפגנה סוערת של מאות מפגינים הזועמים על המסתמן בהחלטת בית הדין. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב החלו לחסום את המפגינים, שעולים במעלה רחוב קפלן, על מנת למנוע מהם להמשיך הלאה. בצומת נוצרו שיבושי תנועה קשים, כמה מהמפגינים שהתעמתו עם השוטרים, נעצרו. השוטרים מרחיקים כעת את המפגינים אל מול מרכז שרונה ודורשים מהם לפנות את הכביש ולהגיע לכיוון קרית הממשלה.
תומכיו של אזריה מחוץ לבית הדין

למרות הגשם השוטף, התומכים החלו להתאסף ואמרו ל"מעריב-אונליין": "שום גשם לא יעצור אותנו אוטובוסים מרמלה ומירושלים בדרכם". בנוסף אליהם, עשרות שוטרים צבאיים ואזרחיים פוקדים את המקום, ומספר צירים סביב הקריה כבר מפוקחים על ידי המשטרה שצפויה לשלוח כ-300 שוטרים לשמור על הסדר באזור ולמנוע את הפרתו.



כתב חדשות 2 אוהד חמו קיבל אגרוף לכתף מהמפגינים מחוץ לבית הדין בהכרעת אלאור אזריה וספג קריאות "שמאלני".


המפגינים נשאו שלטים עם הכיתוב "באנו לקחת את אלאור", "תחזירו את האור של אלאור". ו-"אם לא תחזירו את הילד, נהפוך את המדינה". בין הפעילים נראים פעילי ימין, כמו איתמר בן גביר, ופעילי לה פמיליה. האווירה טעונה מאוד. חולצות עם כיתוב "דור המהפכה" מכוונת את המפגינים הרבים למתחם שבין שרונה לקריית הממשלה.



האווירה עם הודעת בית הדין הצבאי על הרשעתו של אזריה בהריגה טעונה בקרב המפגינים שמול בסיס הקריה. ברוך מרזל, שלחץ את ידו של אזריה אחרי הירי אמר: "אנחנו מייצגים 80 אחוז מהצבא ו-80 אחוז מהעם, אם רוצים שחיילים ימשיכו להסתער ולהילחם שיתנו להם גיבוי. אלאור אזריה הופקר מגיע לו צל"ש".

יוסי יחזקאל מתל אביב שהגיע לתמוך באזריה אמר: "קודם כל הוא חייל צה"ל גם לפי התחקירים גלעד שליט לא פעל בדיוק לפי רוח הלחימה של צה"ל אבל הוא חייל ותמכתי בשחרור שלו. גם אלחנן טננבאום סוחר הסמים שוחרר כי הוא קודם כל, צריכים לדאוג לחיילים ולתת לכלל חייל את ההרגשה והתחושה שצה"ל איתו. הפקירו את אזריה. אם הוא עשה טעות שיקימו ועדות ויחדדו את הכללים". 


מפגינה נוספת אמרה: "בושה וחרפה מה שעשו לאזריה שישחררו אותו הביתה". בין השלטים שמונפים נראה "היום אלאור - מחר הבן שלך", ומפגינים צועקים קריאות מחאה לעתים נגד שר הביטחון ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא סייעו לחייל. בין המפגינים גם נראים עשרות מאוהדי בית"ר ירושלים שדורשים לשחרר את אזריה לאלתר.

המפגינים צועקים כעת לשחרר את אלאור. ואחת המפגינות הניפה שלט "חייל שווה רוצח - רק בישראל". אחד מהמפגינים לקח מגפון והודיע "אני לא חוזר יותר למילואים", אבל עם זאת ישנם מאות בודדות של מפגינים והסדר נשמר כאשר שוטרים רבים יצרו טבעת בין המפגינים לבין רחוב קפלן מול בסיס הקריה.

למעלה ממאה עיתונאים אנשי תקשורת נכנסו תחת אבטחה כבדה למתחם לאולם בית הדין הצבאי בקריה בו יינתן פסק הדין במשפטו של אלאור אזריה. למקום הגיעו כבר חלק מבני משפחתו של אזריה שנראו מתוחים מאוד לאחר המשפט שנמשך חודשים ארוכים. אמצעי האבטחה חסרי תקדים וכוללים בידוק אישי מחוץ לחומות בסיס הקריה.

המפגינים משמיעים קריאות תמיכה באזריה ומחאה על העמדתו לדין ההפגנה מתקיימת למרות הגשם שיורד ללא הפוגה. מסביב התפרסו כוחות גדולים של משטרה לשמירה על הסדר לנוכח החשש מפני שיבושים קשים בתנועה.