כמעט שנה עברה מאז ירה אלאור אזריה במחבל מנוטרל בשכונת תל רומידה בחברון, והבוקר (רביעי) התייצב החייל לפני בית הדין הצבאי בקריה לשמוע את הכרעת דינו. אזריה, משפחתו, מדינה שלמה וצוותי תקשורת מכל רחבי העולם קיבלו את פסיקת  ראש הרכב השופטים, אל"מ מיה הלר, אך אין ספק שהחברה הישראלית נפגעה פה בגדול. מאות מפגינים הגיעו למחות על החלטת בית הדין, ופעילי "לה פמיליה" שהגיעו למקום, אף תקפו עיתונאים וצעקו "נהפוך את המדינה".



שלב הסקר היומי של 103FM בדק לקראת הכרעת הדין ועל רקע ההתבטאויות של אנשי ציבור וצבא - האם התקיים בעצם משפט צדק? אין ספק כי להתבטאויות משני צידי המתרס היו השפעות רבות על הציבור, כש-52 אחוזים מהמצביעים ענו כי בית המשפט ינקה את רעשי הרקע, 48 אחוז מהמצביעים בסקר ענו כי ההליך זוהם.




שרת התרבות והספורט, חברת מירי רגב התייחסה להכרעת הדין ואמרה: "מתכוונת לפעול למתן חנינה, כך לא מתנהגים לחייל של כולנו. לדבריה, זה משפט שלא היה צריך להתחיל. "אירוע לחימה בו נהרג מחבל על ידי חייל צה"ל, לא צריך להגיע למישור הפלילי - אם אלאור עזריה עבר על הנהלים, הוא היה צריך להיקרא לדין משמעתי אצל מפקד החטיבה".



יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו בחר לעמוד בשורה אחת עם תומכי החייל וצהלות המוות לערבים שלהם ובכך הבהיר כי הוא אחראי לסיאוב המוסרי שקבוצות אלה מובילות בחברה הישראלית".