הציבור רועש וגועש בעקבות הרשעתו הבוקר (רביעי) של החייל אלאור אזריה. רבים מאזרחי המדינה, שעקבו באדיקות אחר הפרשה וההתפתחויות שאירעו בעקבותיה, מוחים על החלטת בית הדין הצבאי והעומדת בראשו, השופטת מאיה הלר. הציבור הישראלי חולש על הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, ודורש כי החייל יקבל חנינה. 



ההסתה נגד שופטי בית הדין הצבאי, בדגש על השופטת המדוברת, התחילה תוך כדי המשפט, וגם הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט צורף לחגיגה. 



כמו כן, בעקבות הסערה השוררת במדינה, הוצמדה אבטחה לשופטים כבר לפני מספר ימים, והיא תמשיך ללוות אותם למשך התקופה הקרובה, עד הינתן הודעה חדשה. 





"צריך להתפלל שהשופטת תקבל סרטן". צילום מסך








"אין ספק שהקידום השתלם". צילום מסך



"שופטת באיזו מדינה?". צילום מסך



"הבאת שמחה לעם הפלסטיני". צילום מסך



ניסיונות ההסתה מגיעים בעיקר מהצד הימני של המפה, ומופנים בחלקם גם אל הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שקיבל איחולי מוות, וזו רק ההתחלה. 



"גדי גדי תיזהר, רבין מחפש חבר". צילום מסך



על אף התגובות הזועמות מהימין, מסקר שערכו אמש בטוויטר של "103FM" שנושאו היה "האם התקיים משפט צדק", עלה כי 52 אחוזים מהמצביעים ענו כי בית המשפט ינקה את רעשי הרקע, ואילו 48 אחוז מהמצביעים ענו כי ההליך זוהם. 



כל זאת קורה בהמשך להפגנת ההמונים שאירעה הבוקר סמוך לבסיס הקריה, כמחאה על הכרעת הדין במשפטו של החייל. ארבעה מהמפגינים נעצרו בגין הפרות סדר, ואחד מהעצורים חשוד גם בעבירה של תקיפת שוטר. 



ככל שנקפו הדקות, האווירה בחוץ הלכה והסלימה, וברגע הקראת חלקיה הראשוניים של הכרעת הדין, כבר נהרו לאזור המונים שפתחו בקריאות זעם וחסמו את התנועה בציר קפלן. 



כשעה וחצי לאחר מכן, ביצעה המשטרה את מעצרם של שני צעירים נוספים שהפרו את הסדר, ואחד מהם, כך נטען, אף חשוד בתקיפת שוטרים.