בצל חקירתו השנייה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הערב (חמישי) נחשפים גילויים חדשים בפרשת "תיק 1,000" לפיהם קיבל נתניהו סיגרים בשווי מאות אלפי שקלים מאיש העסקים ארנון מילצ'ן במשך שמונה שנים. עוד דווח בערוץ 2 כי עלותו של כל סיגר שקיבל נתניהו נעה בין מאה למאתיים שקלים. בנוסף  נטען שנתניהו סיפק לרעייתו שרה משקאות המכונים שמפניה ורודה בעלות של כ-200 עד 300 שקלים לבקבוק.



מנגד אומרים מקורבי נתניהו כי זו מתנה של חבר אישי שלא במסגרת תפקידו. עוד מוסיפים המקורבים שנתניהו ניסה במשך שנים לסגור את ערוץ 10 שמילצ'ן הוא אחד מבעליו.



במהלך הבדיקה בפרשה התחקו החוקרים אחר שרשרת מתנות שהגיעו למעונו של ראש הממשלה כשהמקור שלהן הוא מילצ'ן. עתה במהלך החקירה נדרש ראש הממשלה להשיב ולהסביר את פשר טובות ההנאה הנאמדות בסכומים גדולים.



משקאות במאות שקלים לשרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
משקאות במאות שקלים לשרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



בתוך כך ממשיכה חקירתו של נתניהו בחשד לקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים. נתניהו נחקר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות (יאח"ה) בהשלמה לחקירה שהחלה ביום שני השבוע. חקירתן היום נמשכה כחמש שעות. בחקירה הקודמת נתניהו לא נשאל לגבי הפרשה השנייה המשמעותית הנמצאת תחת איפול וחיסיון מוחלט. חוקרי יאח"ה מקווים שבחקירה השנייה יצליחו לקבל את התשובות לכל השאלות, כאשר הכוונה שהיום תחל ותסתיים החקירה לגבי הפרשה הנוספת.



בעוד שהיה באפשרותו של נתניהו להיערך לחקירה הראשונה, כעת מדובר במצב שונה. לגבי החקירה הראשונה, אם נתניהו היה ערוך ומוכן שכן פרטים אודות החקירה ומהותה נחשפו, לרבות העובדה ששני אנשי עסקים הודו בחקירתם שנתנו מתנות. הפעם, לגבי החקירה המרכזית, מצליחים המשטרה והיועמ"ש לשמור על איפול ומידור של החקירה, כך שההערכה היא שהחוקרים יצליחו להפתיע את נתניהו וכי יצטרך להשיב על השאלות בזמן אמת ללא היערכות מוקדמת.



"שורה של טענות מתחום טוהר המידות"



החקירה הראשונה של ראש הממשלה התקיימה ביום שני השבוע, לאחר שצוות חוקרים בכיר בראשותו של תנ"צ כורש בר נור מפקד היאח"ה (היחידה ארצית לחקירות הונאה בלה"ב 433) הגיעו למעונו של ראש הממשלה לצורך חקירה באזהרה, שנמשכה יותר משלוש שעות, בחשד לקבלת טובות הנאה לכאורה.



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הודעה לאחר צאת החוקרים ממעון רה"מ ומסר: "במסגרת הבדיקה ביררו חוקרי משטרת ישראל, בפיקודו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב כורש ברנור, שורה ארוכה של טענות לכך שראש הממשלה ביצע לכאורה עבירות מתחום טוהר המידות. הבדיקה התפתחה והסתעפה לכיוונים שונים מאלו שהחלה בהם".



בהודעתו, היועמ"ש מנדלבליט לא פרט על הפרשיות עליהן נחקר נתניהו, אך כן הסיר מעט מהאיפול בנוגע לבדיקות נגד נתניהו ופרט כי החשדות לקבלת מימון אסור והפעלת מטה בחירות כפול בשנת 2009, הטיית הפריימריז בליכוד בשנת 2009 באמצעות זיוף נתונים במערכות המחשב, מימון כפול של נסיעות לחוץ לארץ או קבלת טובות הנאה ומימון טיסות לחוץ לארץ מבעלי הון, כל פרשיות אלו נבדקו, אך לא נמצא בהן מקום לחקירה פלילית.



לאחר חקירתו פרסם נתניהו הודעה דרך חשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו, בה נכתב: "שנים ארוכות של רדיפה יומיומית נגדי ונגד משפחתי התבררו אתמול כלא כלום - שום דבר". עוד הוסיף נתניהו: "אני חוזר ואומר - לא יהיה כלום - כי אין כלום".



גורמים המעורים בפרטים ציינו כי נתניהו בתגובתו אישר את דבר המתנות שקיבל, אולם עמד על עמדתו לפיה מדובר במתנות המותרות על פי החוק ועל פי הוראות נציבות שירות המדינה.